Vi behöver vår härliga natur


Hej !

Var på sandvikens badplats i dag och njöt tillsamman med min broder hans tjej och deras brorsbarn Simon (5 år) och hade det fantastiskt trevligt i den fantastiska naturen där med en alldeles underbar badmiljö.

Jag nämnde ju till Nlt i deras intervju med mig inför valet att detta var mitt verkliga smultronställe som barn och jag upplevde verkligen att Simon också tyckte detta när han badade i över en timme i det 20 gradiga vattnet.

Så vad skulle vi göra utan dessa fantastiska naturupplevelser .  Om det vore omöjligt att få njuta i sådana omgivningar om vi skulle förstöra vår natur och dess vattenliv.

Då skulle livet sannerligen vara nödtorftigt .

Vi har ett ansvar för kommande generationer att ta hand om vår natur och bryta mot den kortsiktiga exploatering som finns på många ställen av vårt jordklot i dag, Vi måste ge våra växter-djur och sjöar-skog -marker chansen att finnas i god samverkan med oss människor.

Vi kan heller inte stillasittande se på när klimatförändringar pga växthuseffekten på sikt hotar liv på många platser på jorden, Vi måste bryta beroendet av fossil energi som olja och kol mm.

Det gör vi genom en stark mijlöpolitik där pengar styr över till bla energiomställning (Vind-vatten-sol)
Kallas grön skatte växling.

mvh

Göran

Kommentarer
Postat av: Hans

Vad tycker du att vi mer konkret ska göra?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback