Miljöpartiet behövs i Lidköping

Hej ! Jag hade i dag ledigt på förmiddagen och kunde njuta till fulla av sommarvärmen samt den fantastiska natur vi har vid framnäs och dess stränder och inte minst Kinneviken.. Vi i Mp vill bevara detta fantastiska område som natur och rekreationsområde och vill inte exploatera området med husbyggen mm. Vi vill också förbättra strandområdet och verka för förbättrad vattekvalitet och då måste man satsa på att minska utsläpp av kväve från jordbruket via Lidan mm. Vi har en bärande framtid med våra stränder och det måste vi ta ansvar för.. Jag själv tog faktiskt årets första dopp vid campingen i dag och det var i alla fall över 15 grader i vattnet.. En röst på mp i kommunvalet kommer vara en röst på att satsa på framnäs som ett natur och rekreationsområde. ha det gott och njut av sommarvärmen- Jag återkomer med rapport från regionen,.då jag jobbar för att regioninvånare skall kunna skriva sina egna motioner till regionen samt att vi gör det även kommunalt. Ni som läser detta får gärna tipsa mig på ideer tankar inför det kommande valet den 17/9... Ju aktivare debatt destå bättre för demokratin.

Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

Jag var som du vet på Lars begravning igår och efteråt var vi på en minnesstund på Näcken - med vacker utsikt över Vänerns blå vatten
Kjell tyckte han såg något ljust fenomen bortåt Kinnekulle och eftersom du hade berättat att du hade besökt/ eller var i Kinnevikens vågor - så kom vi fram till att det måste var du.

Postat av: Tony

Låter som du haft det gott, Göran. Hoppas det gick bra på Göteborgsvarvet, också...

2006-05-15 @ 15:42:36
URL: http://vgtony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback