Till Stockholm... Kul att träffa våra Språkrör mm

I helgen så är jag i Stockholm, där vårt förtroenderåd (valkretsrepresentanter) möter partistyrelsen/riksdagsgruppen med våra språkrör, Peter/Maria. Vi ska utvärdera valet samt se framåt vilket oppositionsroll vi ska ha, mm mm,, Jag kommer att rapportera från detta möte i nästa vecka,, Altså främst hur våra språkrör ser på saken och vilka tankar till vill ge oss på valkretsnivå.. i skaraborg så gick vi framåt med 0,4 % i regionvalet och bibehöll vårt regionmandat som f.ö jag sitter på , samt att vi stod stilla i riksdagsvalet ca 3.65% och fick således inget mandat till riksdagen. på kf nivå så sjönk vi från 17 till 16 mandat i våra 15 kommuner är vi representerade i 10. Med i ks Lidköping 2 Majoritet med S och V + 1,1 % X Skövde 2 samverkan med V + 0.4 % ca X Mariestad 1 Ej klart - 1.0 % ca ej klar Falköping 2 Samverkan med v och S i minoritet (troligvis) - 0.5 % ca X Götene 2 samverkan med s i minoritet + 0.5 % ca X Tidaholm 1 Samverkan med v - 0.5 % ca ? Hjo 2 Samverkan med V ? + Ett mandat + 1.0 % ca ? Skara 2 Samverkan med V och s i minoritet +- 0.0 % X Töreboda 1 vet ej ? - 0.5 % ca ? Essunga 1 vet ej ? +- 0.0 % ca ? Jag som ansvarig för valet anser att vi gjorde ett godkänt val och att vi nu ser framåt och att det kanske är så att vår politik kommer i bättre dager på skarabörgslätt i och med Alliansens maktövertagande,,., Sifos senaste novmätning visar att vi ligger på 6,6 % utan att vi syns direkt mycket i meedia om man säger så.. frågor som klimatpolitiken och dess effekter inte minst vid vänerlandskapet ger oss politiska poäng mm mm. Nedläggningen av Djurskyddsmyndigheten likaså,,, Som sagt det ska bli kul att träffa de gröne i morgon,i vår härliga huvudstad. mvh Göran ps kom till kommunfullmäktige på måndag kl 10,.,.(Lidbeckska huset) Då antar vi vår gemensamma budget med S o v som finns att läsa om på tidigare inlägg på min blogg..

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!
Här kommer en hälsning från Galeasens medicinrum. Jag och Emma sitter och läser din blogg.
Emma saknar trevliga bilder från din politiska vardag.
När du till exempel träffar Miljöpartiets välkända språkrör (eller när du styrketränar i ditt anletes svett)
Emma önskar även framföra sin varma tacksamhet över att du hjälpte henne med korpens bokföring.
Med Vänlig Hälsning o många hjärtliga kramar från Emma o Gunnar o Karin o Lilian o Gunnel som tänker på dig i novembernatten

Postat av: Karin T

Kolla min blogg!
Karin

2006-11-30 @ 17:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback