Göran`s rapport


En vecka går fort i politikens värld och nu sitter vi i budgetberedningen och träffar alla förvaltningar och deras presidier för att höra hur de planerar inför budget 2007 och plan 08 och 09.

Jag tycker att det är mycket viktigt med en bra dialog mellan politiken och tjänstemännen och detta har vi verkligen i våra budgetberedningar som jag varit med i sedan 2000 .

Detta har vi gjort två gånger per år inför rambudgeten och inför att vi ska fastslå budgeten, vilket vi gjort var november vilket nu ska göras i juni som i regionfullmäktige framöver.

Miljöpartiet har verkligen satt färg på politiken efter vaket i media skulle jag vilja säga och det är kul att människor känner igen en och är positiva till oss i mp.. Det är ju så att vi vill föra ett långsiktigt politiskt arbete och att vi vill motverka kortsiktigt exploateringstänkande som av och till finns i politiken vilket jag aktivt vill bekämpa.

Jag har hela tiden varit mycket tydlig med att jag vill se en rödgrön ledning av denna stad och inte en blå alternativt en röd och det känns mycket positivt .
Vi är i förhandlingar som all vet med S och V och det ser bra ut.

Jag är glad åt att det fick bra för oss i regionen och att vi kommer att få ett regionråd vilket innebär poster i nämnder och styrelser.
Jag själv har ju varit mycket aktiv hälso o sjukvårdpolitiker i regionen och inte minst verkat för att sjukhuset i Lidköping ska stärkas utifrån att man är ett bra akutsjukhus med utvecklad planerad och närsjkuvård med en tanke att utveckla den förebyggande vården.

Jag kommer att fortsätta att verka som kommun och regionpolitiker, vilket jag ser som en bra kombination och ger oxå mig en helhetssyn som jag tycker är klart positivt för mig.
Vi får se vilka uppdrag som jag kommer att få i slutändan men min tanke är att jag vill än mer utveckla mig som kommun/region politiker och ser att jag har utvecklingskapacitet i detta.

Min tanke blir att nyttja bloggen som en rapport från mina kommande regionala och kommunala uppdrag samt att ge er som läser detta en bild av hur det är att aktivt verka som fritidspolitiker i sverige av i dag.
Jag vill gärna ta emot tips och ideer ... 

mvh
Göran


ps Tack för ditt inlägg Jan Hemberg. Jag kommer att kontakta dig efter att allt är klart i nästa vecka så vi kan träffas och diskutera de viktiga frågor som du tar upp,


Kommentarer
Postat av: Tony

Ska bli intressant att följa, Göran!

m v h Tony

2006-10-06 @ 07:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback