Val 2006 3 dagar kvar,,,,,

Härlig sensommardag i valrörelsens slutskede,,
Var på vara Folkhögskola tillsammans med Malin Larsson och träffade i tre olika omgångar studenter som själva ville träffa oss ,,

1,a gruppen var mellan kl 09 till 10,15          14 st
2,a gruppen var mellan kl 10,45 till kl 12        8  st
3,e gruppen var mellan kl 13 till 14.15          10 st

Det var mycket trevliga möten med mycket intresserade studenter ,,, om vår gröna politik
Grön Skatteväxling, Sjukvårdspolitiken, miljöpolitiken, Eu politken, infrastrukturpolitik mm mm
Vi talade oxå om hur media allt mer indivudualiserar politiken ,,,o dess fördelar och nackdelar..

Det fanns en god stämning och när jag jämför hur jag upplevde det för två år sedan så fanns det ett klart större intresse för vår gröna politik än då...
Detta bekräftar min bild av vad jag uppfattar att mp har bättre flyt nu i detta val och att vi har fler som är intresserade och att detta nu förhoppningsvis ska ge oss ett större stöd än de 3,9 % vi fick i skaraborg förra valet på riksdagvalet,....= 5 700 röster,,,
Jag har sagt tidigare att klarar vi över 7 000 röster så kan vi nå ett riksdagsmandat,,,,

valet blir otroligt jämnt  o du som läser min blogg,, Varje röst har betydelse och det kan ju vara så att det sista ca  70 000 rösterna som är klarräknande den 19 /9 avgör valet,

På eftermidaggen var vi på hertig Johans torg och lämnade information i två timmar vilket gick över förväntan bra.,,. det finns ett ökat intresse för valet och många trevliga människor kom fram och pratade politik med oss,,,
I dag hade Jag och Malin oxå en intervju med Skaraborgslän gällande det demokratiska samtalet och vikten av respekt för varandra även vis åsiktsskillnader,, detta då Malin fått ett tråkigt brev till sig som inte behandlar henne men tycker att Mp ska förbjudas mm mm,.. allt detta stog på framsidan av brevet samt med bild på Malin,,, vi ville med detta påvisa viket av demokratin och värdet av den ....
Läs sklt i morgon...

Ja det hettas till i debatten pga det är så jämnt mellan blocken o det gav också dagens debatt prov på..
Reinfeldt och Persson är nu allt annat än sams om man nu ska uttrycka det på detta sättet...
Jag tycker att sakfrågorna ska lyftas fram inte subjektiva värderingar om varandra men vi är alla mänskliga och nu är våra partiledare o språkrör extra pressade.. men morgondagens slutdebatt hoppas jag hålls i en god saklig stil för det känar vi alla som jobbar partipolitiskt på,,, lycka till Peter ,, i morgon gäller det att du visar att vi gröna behövs i svensk politik,,,

I dag kl 18 till 20 kommer vi och S och V kl 18 till 20 bjud på korv , musik,, mm på valtorget,,, välkomna

ja nu kör vi in i kaklet...

mvh
Göran




Kommentarer
Postat av: Gunnar

Ja, det tycks ju bli fint väder ikväll så jag ska nog försöka titta in på ert 'korvparty'.
.....och så appropå Rätt&Slätt Höststorm. Trots ett flertal uppmaningar att lämna in din rad så lyckades du ändå inte att passa 'deadline' vid midnatt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback