Val 2006


Nu är det alltså den 27/9 och det har gått 10 dagar sedan vi Mp i Lidköping gjorde att rekordval när vi gick ifrån 2.9% av väljarna till 4.0 % av väljarna och behöll våra 2 mandat och jag har all sedan dess helt ärligt förklarat att vi vill se en rödgrön ledning i kommunen och att detta samverkan som varit sedan budgetsamverkan 2006 var en bra grund att starta upp diskussionen hur detta då ska se ut och vi vill ta ett ansvar för politiken och vill därför sitta i vissa nämder och detta har blivit en debatt som Gt,s ledare verkligen överdriver ,,,,, Att mp ockuperat Lidköping.,,.. Göran Larsson och compani borde isoleras mm mm,,
Jag undrar vilken fantastisk nyhetstorka som denna tidning led av för att komma med denna typ av ledare i Lördags.,.,
Jag får tacka Kjell Hedvall att han inte ser detta som Gt,s ledare vill ,,

Vi i mp vill ta ett ansvar för politiken de kommande 4,a åren och vi had medlemsmöte i går kväll där vår inriktning faststäldes genom att vi vill samverka  i en rödgrön ledning i Lidköping och att det ser mycket positivt ut när det gäller att komma övererns,.,.

Jag tycker att Gt visar en mycket inkorekt syn på hur läget är och jag anser att man överdrivet detta maximalt i syfte att skada oss i Mp som parti och mig själv som trovärdig politiker och detta är tråkigt men en del av det såkallade mediaspelet,,,

Jag har lärt mig mycket denna sista veckan och jag kommer att återkomma med reflektionen gällande valet och dess konsekvenser framöver,.,
Vi har fått 10 nya medlemmar ,,, nu ca 45 medlemmar i Lidköping


mvh
Göran


Kommentarer
Postat av: Jan Hemberg

Hej Göran.
Gratulerar till MP:s framgångar i valet i Lidköping.
Sedan många år har jag ägnat stort intresse i Miljöfrågor varför jag känner starkt för era insatser att förbättra vår miljö.
Kan vi träffas så jag får redovisa vad jag har utfört för konkreta insatser.
Välkommen att ringa mig 070 55 888 600, kontor 0510 20021. En viss samverkan kanske kan vara av ömsesidigt intresse.
Med hälsningar
Jan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback