valspurt 2006

Två intensiva dagar där jag nu  I Tisdags den 5/9
Var med Biogasbilen tillsammans med Christer Eriksson i Gullspång ,,
Bilen kom med för första gången i media i Hova.. kul
fick ut en del material i Gullspång under lunch tid vid deras lilla men vackra torg

Mellan kl 16 till kl 18 var jag på Hertig Johan torg och det gick bra att få ut material samtidigt som Karin Jämtin vår biståndsminister var där,, Känns gott att möta väljarna och det finns ett intresse för vår politik och det hjäper oss bra med Bio gas bilen .. många är intresserad av vår politik inom energiområdet,,

avslutade kvällen hos min moder och såg på Peter Eriksson..
Han skulle bli en bra finansminister eller hur ?

På morgonen den 6/9 så var det torgdag , där biogasbilen var uppstäld intill vår campingvagn,,
gick mycket bra och Ann Kyrkander och Jag fick ut mycket info till många 1a gångsväljare,, som hade stort intresse för oss kul ,, vi talade oxå en kvart om biogasbilen,, symbolen för ny grön politik,,,
det fanns ett 30 tal som lyssnade på vårat tal samt många 100 andra hörde detta , tack för lånet av mick/högtalare S...
jag presenterade vid 15 tiden mp,s lokala valmanifest
prio. MILJÖ-(strandskydd-vattenkvalitetsförbättring av kinneviken-Östra Sannorna )
      Kollektivtrafiken
       Biogasen , Vindkraftverk,,, fri från oljeberoendet innan 2015
       Barnen och de Äldre,,,
   Sade att sakpolitiken det viktigaste att få igenom vårt manifest.. kan tänka mig
1 nuvarande sammarbetspartners ,S och V..
 2 Ej kategoriskt.,,. mem Allinansen har ej hört av sig =?

läs fredags tidningen så får man väl se... vad det blir men det kändes bra.,,.
vi är lokalt ett litet men spetsigt parti...

i kväll var det styrelsemöte i Skaraborg ,, följande planering gäller preliminärt

7/9 Torget i Lidköping .dag / kväll Slätta torsdag... Vara biogasbilen med Malin o Ann.
8/9 Torget i Lidköping em torget Falköping
9/9 Torget i Lidköping fm torget i Skövde em
10/9 möte med fotbollsklubb gällande konstgräsplan kl 15,30 Lockörn
11/9 Torget i Lidköping
12/9 Manifestation med Åsa Domei kl 16 till 17 för djurskyddsmyndigheten
13/9 Folkhögskola Axvall + biogas Götene
14/9 Karlsborg biogas em ?
15/9 Folkhögskola Vara ,..
16/9 Torget i Lidköping, torget i Skövde em--
nattöppet inför valet,,
17/9 dela ut valsedlar till vallokalerna
Valvaka i Skara,,,

nu är det dags att blunda lite o så kör vi hårt i morgon

Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

Du nämner en biogasbil vid ett flertal tillfällen.....och det får mig att tänka på en 'undersökning' som redovisades nyligen. Enligt den så körde ca hälften av mp:s riksdagsmän runt i bilar som inte bedömdes vara miljövänliga!
Dvs dom saknade katalysatorer eller hade undermåliga sådana.
Jag läste även i vintras att en ledande miljöpartist åkte runt i Stockholm med en gammal bil som var registrerad med en 'öststatsskylt'.
Fördelen med det var ju att han slapp trängselavgiften!

Postat av: Tony

Lycka till med allt arbete, Göran !
Hör av mig under fredag fm angående min tur till Lidköping, samt debattartikeln.

m v h Tony

2006-09-08 @ 01:39:39
Postat av: Calle Wellner

Hej Göran. Läste i din Blogg om möte med idrottsförening på söndag den 10/9. Den är på Ågårdsvallen och Inte på Lockörn. Tiden är dock rätt. 15.30
Väl mött där.
/calle w

2006-09-08 @ 20:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback