valspurt 2006


Miljöpartiets lösnigar är nya och för de som vill ta sig till del av dem så är de sådana , som har lösningar för morgondagens samhälle och vi erbjuder liksom inte lösningar som hör gårdagen till, som att sänka betygsättandet samt i detta inludera betyg i ordning ,,mm mm

Som sagt tiden gör en gott när den är god mot en och just nu känns det gott att vara en aktiv valarbetare för det mest framtids/lösningsinriktade partiet,,, Mp

Jag hade en trevlig torsdag som bestod av klassiskt torgarbete,,, tack alla härliga studenter med er livsglädje och energi så känns det som att demokratin i Lidköping på ngt sätt mår gott,

Torsdagen gav mig också ett möte med Rotary klubben med 75 % män (vita) i gyllene övre medelålder , som mest stälde frågor till Kjell Hedvall , men jag kunde i alla fall få briljera en gång när det blev en fråga gällande Lidköpings Sjukhus... och detta med den kommande opolitiska styrelsen (vad är opolitiskt i egentlig mening kan undraS) 
Jag röstfiskade inte direkt men jag informerade om våra gröna framgångar samt vårt nya valmanifest och lite från det lokala,, jag tykte att oavsett vad man röstade på så är det ju bra att veta vad vi vill förhandla om, då det inte är då konstigt om den möjligheten skulle oss givas av väljarna ,,,eller hur !  
 
Detta lunch möte avslutades ,, vid halv två,, och jag begav mig till slätta torsdagen ,, härligt möte med 3 timmars regn i Vara.. med tal med Jag , Ann, Malin och Solveig blev det,, och tidningen,, tog bild med oss och biogasbilen,, kul,, 2,a press bilden på vår biogas tur around Skaraborg...kull
Sdean så blev det att vid närmaste affär ställa sig utanför den och ge ut material ,, och miljö ger jobb var mycket populärt,, jag delade ut ett 300 tal.. sossarna gav röda rosor och vi politiskt materilal... de är väl slut på ideer, så det är väl bra för dem att vi inte har det på ngt sätt,,, skämt åsidå....

Vi blev sedan bjudna på pizza av mp Vara ,, 2,a veg pissa ngnsin av mig,, tack vare Linnea skulle jag säga,,, Min ssk kollega Mimmi  var med oss och det var kul och jag önskar henne trevlig resa `!

På fredagen så blev det torgdag hela dagen samt att Tonu Johansson, pol.sekr. för Vg region besökte mig på Em...vi kikade på ett uttalande om hälsobefrämjande sjukhus,, ska oxå bli så inom SKAS sjukhusen såsom det sedan en tid är utvecklat av Kungälvs sjukhus...
kul att prata med Tony som vanligt,,,,,

mvh
GL


Kommentarer
Postat av: Gunnar Karlqvist

Som alla förstår måste man ha självförtroende vad man än gör. Till exempel politiker, fotbollspelare, artist osv.
I gårdagens Västnytt var det en politiker med fint självförtroende. Det var en relativt gammal kvinna som hade startat partiet Kvinnokraft.
Hon åkte nu runt omkring i landet med bil o husvagn och jagade röster till riksdagsvalet.
Hon menade att vi i Sverige hade glömt av Gud Fader i 60 år......men nu var Gud Fader mycket glad eftersom hon skulle få oss att minnas honom igen.

Postat av: Tony

Japp, det ska bli kul att snackas vid nästa söndagskväll, när jag kan inkassera vinsten från vadslagningen om valresultatet. Eh... Var det du som tippat att Fi skulle få 4,5 procent?
:-)

Vi synes och höres i morgon, måndag.

m v h Tony

2006-09-11 @ 00:09:36
URL: http://vgtony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback