Existensiella funderingar

76717-20


ja så har man upplevt en riktig svalnäsdag på stranden där solen steker alll hundratals solande människor , unga som gamla ,,, Dagen var i tisdags och sannerligen var den efterlängtad.

Jag var där tillsammans med goda vänner och särskilt en tänkte jag på då hon är kollega i partiet och misste sin fader natten till söndag.

Jag vill skänka henne mycket varma tankar !

Här på stranden möts människor verkligen i glädje och denna känsla är verkligen behövlig känner jag just nu.

Min nära vän har drabbats av sorg då hon mist sin fader och jag vill stödja henne och då kändes det bra för oss att vara på svalnäs denna tisdag.

Detta med saknad som är oåterkallelig är inte lätt att hantera , men det gäller att se det vackra och ta med det goda !
Jag själv var bara 4, a år när min ´fader dog i vårt hem och man kan säga att i livet efter detta så har förlusten av en fadersgestalt gjort att man sökt det genom andra äldre män som varit oss nära i familjen.
Min tyska kusins man i tyskland var en sådan och jag kan väl säga att min politiska mentor som är en äldre man också till viss del känat som detta nu när jag är äldre.

Man kompenserar förlust med annan och detta kan man ju också göra när relationer brister och saknaden blir oerhörd stor att man känner det i hela kroppen..
Förlusten är ju då inte oåterkallelig men i sig omöjlig att få åter på grund av den ena eller andra orsaken.


Livet i sig är fantastiskt och detta att allt kan hända är i livets natur och jag älskar att uppleva livet genom dess alla nyanser och det är ju känslor som bringas som gör att man känner sig levande.

Känslan av kärlek är lika underbar som känslan av avstegstagande är fruktansvärt, men det är ju den upplevda skillnaden av denna som gör att man vekligen kan uppskatta saker när det känns gott annars så blir ju allt bara grått.

Jag vill verkligen ge rådet till människor att våga leva och uppskatta livet här och nu. Man ska våga gå in och uppleva saker annars så blir man ju bara en åskådare på livets väg.


Samt att försöka se ljuset även när det känns som mörkast och faktiskt ta med det vackra i det man upplevt även om det är så lätt att se mörkret och det fula, men då har man sannerligen förlorat och vandrat vidare med tyngd i sinnet , vilket jag inte på något sätt ämnar att göra utan jag börjar vandringen med en ny fantastisk kärleksresa i bagaget som jag verkligen, verkligen känner en stor tacksamhet att ha få vandrat.

Jag kanske är naiv men i min värld så vinner alltid godheten i längden. De mesta av oss människor vill innerst inne väl men i viss tid och rum kan de bli fel vilket är ytterst ytterst förstårligt.

Jag tykte det var intressant att dela med mig av dessa livsfunderingar och jag vill sända ut varma hälsningar till er alla som läser denna blogg och dela gärna med er av livsexistensiella funderingar.

I går fick jag första kallelsen;för kännedom,  till kommunstyrelsens arbetsutskott som skall ha möte den 14 augusti i denna sitter , Kjell hedvall (s) , Bo Eliasson (v), Marita Bengtsson (s) , Karin Lexmon (M) och Henrik Artursson (C)

Vi i mp får vara med på dessa möten när KSAU har budgetberedningar och träffar förvaltningsledarna.
Jag brukar då vara med.

Kommunstyrelsen har möte den 28 augusti i denna månad och här sitter jag och LInda berling som ersättare.

Jag vill passa på att önska Pär Nyström lycka till i Göteborg.  Han är avgående förvaltningschef för utbildningsnämnden och han har verkligen skött detta med De La Gardieskolan exellent vilket jag också framfört till mina MP kollegor i Göteborg.

Det kommer att bli en spännande politisk höst där vi ska ta beslut om Evanemangshallen mm.
Vi kommer också börja arbetet med den nya resecentrumet vid nuvarande järnvägsstation..
Jag kommer att återkomma med rapporter i detta ..
Samt så går ju regionen i gång med regionfullmäktige i saptember och jag tänkte följa upp detta med Su,s hantering av insiminationsrätt till lesbiska par som jag tillsammans med ett par som ansåg sig vara diskriminerade tog upp i media i våras..

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback