lite av varje från MIG

76717-38

Sommaren är slut . Eller ?  För mig känns det något vemodigt då jag precis tagit lite semester igen efter att ha jobbat mycket hårt ett tag.

Man kanske skulle beställa lite mer `klimatechange``  ... Ett skämt förståss¨. Jag anser att även denna sommar är ett offer för den stora klimatförändringen och vi måste börja agera nu för att stoppa detta, PÅ alla nivåer om man säger så..

Jag var på en fantastisk händelse i söndags då min tvillingsysters adoptivson Theo (snart 3 år) blev döpt i Örebro.
Jag och mina två bröder blev samtidigt faddrar för Theo och det känns fantastiskt skulle jag vilja säga.
Theo kom till Sverige från Vietnamn på senhösten 2006 och han har varit en glädjespridare med sitt härliga leende sedan dess !
Jag tycker min tvillingsyster är fantastisk som själv har adopterat detta härliga barn och jag tycker att det är mycket bra att Sverige har ett sådant human inställning till ensamadoption. Detta har ju väldigt få andra länder tillåtit i världen.
Så jag kan säga att jag är stolt att ´vara fadder för Theo och stolt för Sveriges humana inställning i denna fråga gällande adoption.

Det var kommunstryrelse i dag och det viktigaste var att vi i det Demokratiråd som jag tillhör fick handlingsplanen godkänd samt att vi ska ansöka om att deltaga i ett projekt med medborgarpanel som organiseras av SKL.
Jag återkommer om information om detta. Vi hade också besök av Näringslivskommiten som jobbat fram en handlingsplan för näringslivsutveckling som vi skall ta beslut om på nästa kommunstyrelse.
Annars var stämningen mycket trevlig efter sommaruppehållet och vi samverkar bra över blockgränserna i många frågor vilket är bra tycker jag.

vi höres

Göran

ps Jag fick ett anonymt brev på posten som innehöll följande :
En DVD som handlade om en 13 årig tonårspojkes tankar och funderingar, som bodde i ett fosterhem.
En cd med musik som handlar om brusten kärlek där man gär skilda vägar. PÅ  cd står att jag ska lyssna på texten.
En cd med en inspelning från sveriges radio från november 2006, som handlade om ett barn fylda 8 med Damp problem.

Jag får passa denna anonyma person för dessa intressanta gåvor. Jag gillar överraskningar och detta var absolut en sådan .

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack för hälsningen när du lämnade in Rätt&Slätt-raden!
Tidig Morgonhälsning från Solhaga
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback