London rapport


I går var sannerligen en fantastisk upplevelse i London.

Först var jag i Westminister Abbey ! En helt fantastisk upplevelse där du verkligen upplever engelsk/brittisk historia med dess kungar och drottningar som många är begravda där.

Dianas begrvaningscermoni var här 1997 och nu pratar många om det stundande 10 års dagen av hennes tragiska bortgång. Hon lever verkligen fortfarande hos engelsmännen och andra.

Själva arkitekturen är enorm och i sig en upplevelse när man går genom kyrkan.

Efter detta så var jag på Westminister parlament. Gjorde en rudvandring som var guidad och fick reda på mycket om engelsk politisk historia fram till dagens.
En vandring från överhus till underhus , där man har ca 400 platser och då ska man betänka att man har något över 600 invalda i det brittiska parlamentet.
En fantastisk byggnad som byggdes upp på 1800 talet efter den stora branden där bara två byggnader klarade sig.


Jag kan varmt rekommendera ett besök på dessa två platser.

Göran
vädret : mulet, lite regn och ca 20 grader.. summa sumarium typisk engelsk altså.

ps i Kyrkan tände jag ett särskilt ljus för en person ! ?
Med hopp om lycka för personen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback