Kort och gott


hej på er alla mina bloggläsare,.

En intressant vecka är på gång...

I morgon så är det möte med Mp,s regionfullmäktigegrupp inför tisdagens regiofullmäktige . (Sista för året)
Jag kommer att ställa en interpellationsfråga till ordförande i Nu-sjukvårdens styrelse om vad som ska göras för att garantera rätt vård till dem nu som drabbas efter att Malögården -- BUP-behandlingshem för barn/ungdomar med svår psykiatrisk diagnos efter trauma innan 2års ålder, stänger och går över till öppna behandlingsformer efter den 31 /12 07.
- Lyssna gärna på denna debatt i radio , närradion = 93,8 alt västragötalandsregionens webb tv.
Detta kommer att ske någon gång efter kl 10 till kl 11.

På kvällen har jag förmöte med S inför kommunstyrelsens arbetsutskott , där man ska diskutera fortsatt behandling av hallfrågan.
Jag tycker att alla partier framöver ska vara med i ärendets hantering innan beslut formuleras för att vi på detta sättet ska kunna försöka få ihop det hela med alla partier,,Men nu säger ju KD ja till Evanemangshallen som M och Fp, men dessa partier får ihop 19 mandat av 51 så majoriteten ligger linjen att se över projektets kostander och få in andra sponsorer mm- Återkommer i detta.

På tisdag har jag som sagt regionfullmäktige och på Onsdag har jag Hälso och sjukvårdsutskottet samt på torsdag blir jag interjuvad av familjesidan inför min 40 årsdag..12/12 av NLT för att efter detta gå på mitt sista möte med Socialförsäkringsnämnden som jag suttit i sedan 2002.
Dessa blir ju nedlagda efter årsskiftet . Efter detta kommer tjänstemän ta beslut som sjukersättning, livränta, bilstöd mm mm. Tycker inte att detta är bra men så är det.
Besynnerligt tyst om den största försäkringskassereformen sedan decennier i svensk välfärds sektor.
Jag återkommer med info om detta.

Ha det gott där ute...

Göran

Kommentarer
Postat av: Ancie

Hej! Vad tyckte du om insändaren om MP i NLT idag?

2007-12-03 @ 10:50:48
Postat av: <><><><><><><><><><><><><>

Lycka till i morgon:)

2007-12-03 @ 22:50:42
Postat av: Gunnar

Jag hoppas att du inte var helt vilse i pannkakan igårkväll utan att du med min telefonledning fann din väg igenom Upphärad och vidare till Koberg och Bollebygd 'ler'!
Tidig Morgonhälsning från Solhaga
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback