kort och gott...


Då var 40 års interjuven avklarad med NLT , så ni som gillar att läsa om mig eller för den skullen bara tycker att det är kul på något sätt... varsågodal...

Jag pratar lite om uppväxten i Rackeby.....
-att jag blev som jag blev--
jag pratar om fotbollen
- som jag aldrig kommer att sluta med...
jag pratar om politken
- jag gillade politiken lika mycket som idrotten redan som 7 åring ,,,,
 
Jag pratar om mitt vårdyrke...
- tycker om att möta människor för de ger en så mycket....
 
Jag pratar om arngrejen...
- oväntat och kul

Jag använder ord som --- modern singel, gyllene medelåldern

Så mina bloggisar .. Läs familjesidan på NLT på måndag ....
kommentera gärna på denna sida om den....

I dag var jag annars på mitt nästsista möte med socialförsäkringsnämnden,.. sista blir den 20 december..

På eftermiddagen så var det Demokratiråd och på mitt förslag valdes Jonny Fröjd ( S ) till ordförande.
 Vi diskuterade behovet av en egen budget vilket vi nu kommer att begära för 2008-09-10-
Vi diskuterade projektet hamnstaden villket medborgarna skall deltaga i på etapp 2 och 3
Vi diskuterade medborgarpanelen som vi med SKL har i uppdrag att jobba med i Lidköping under 2008.
Vi ska ha en representativ grupp på ca 250 till 500 personer i Lidköping att göra detta...
Vi diskuterade nästa års medborgardialoger som vi ska ta beslut om på nästa möte,,
Vi vill också finnas med på LIdköpingsnytts hemsida då det är bra att medborgarna kan nå oss..
Vi ska oxå utveckla Lidköping kommuns hemsida och där har vi Sveriges bästa enligt SKL.: Umeå som förebild för att nå två vägs kommunikation.
Till nästa år planerar vi att ha 6 möten och ett utvecklingsmöte för gruppen.
Jag tycket det är trevligt att vara med i denna grupp och ser fram mot nästa års arbete...

På kvällen var det fackeltåg och överlämning av de 3900 namnunderskrifter mot ungdomsvåldet som Gunnar Sandberg har fått. Hans engagemang har varit mycket bra och Maritha Bengtsson som är kommunfullmäktiges ordförande tackade Gunnar för engagemanget och att det är nu vi måste arbeta vidare på att motverka det onödiga våldet på alla möjliga sätt---- Jag håller med och Ragionen startar i 2008 ett kompetenscentrum om våld i nära relationer bl.a--
Vi var 75 personer i tåget och det var nog lite färre än jag tänkt mig. Från Mp var vi 2 personer. Jag och Herman från GU Lidköping.   Men de 3900 underskrifterna visar att det finns en vilja att ta itu med ungdomsvåldet.

Mellan kl 18,30 till 20 hade vi MP-möte och vi var 6 personer på plats.
Vi beslutade om att jag vi ska lämna in en gruppmotion om att utreda möjligheterna till sjönära : korttid,serviice och äldre boende. Detta på förslag från Mirozlawa T Hansson som sitter som ersättare i miljlö och byggnadsnämnden.

Vi diskuterade arenan och mitt mandat att förhandla om..
Jag ska ju träffa alla gruppledare på måndag så jag återkommer i dettta.
Vi beslutade att vi ska ha årsmötet den 21/2 2008. kl 18 till 21,00.

För er som följer mig och min framfart så ser det politiska livet ut så här innan jul:

Lördag kl 10 till 14   : Mp skaraborg möte i den nya lokalen.
söndag  kl 18,30 till 20 Förmöte i samhällsbyggnadsnämnden (S-V och Mp)
Måndag kl 10 till 15  MP Västragötaland möte i Göteborg
Måndag kl 18 till 21 kommunfullmäktige+ Möte om hallen
tisdag kl 08,30 till 9,30 Hälso och sjukvårdsutskottet i vänersborg
tisdag   kl 13 till 17 + lullunch kväll   samhällsbyggnadsnämnden
onsdag 
torsdag   Hälso och sjukvårdsnämnden i Mariestad på dagen
torssdag  kommunfullmäktige på kvällen ,, Anstälda får 25 årsgåva.. anstälda 1982... 
lördag       politiicien spelar på min 40 årsfest.. kul ska detta bli.....
tisdag       kommunstyrelsemöte på förmiddag  med lunch
torsdag    Socialförsäkringsnämnden... den sista mötet.. presskonferens om detta kl 11,30 utanför FK.

puh  efter dettta så är det jul och nyårsledigt och det kommer att kännas gott....

Kommentarer
Postat av: gunnar

Tack för pratstunden i bastun i eftermiddag. Ikväll har jag bokat tågbiljetter. Det blev första klass på uppresan!
Kvällshälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback