Semester inlägg


Sommar, sommar. sommar,

Det är så programmet sommarprataren börjar och man kan ju undra när jag själv får den möjligheten , vad jag själv skulle prata om !

Kanske skulle Lidköping ha sin egen sommarradioprogram där de Lidköpingsbor som ville skulle kunna få prata en timma till invånarna i Lidköping.

Ja en sak skulle alla prata om och det är detta med vädret. Just denna sommar skulle man verkligen göra detta när nu regnet faller dagligen sedan början av juni här i denna vår fantastiska stad.

Jag skulle också prata om vår fantastiska natur och vikten att ta hand om den på bästa möjliga sätt....
Sedan så skulle jag prata om detta med vårt behov av att mötas och utbyta erfarenheter med varandra. Den bästa skolan jag haft är andra människor som jag mött på livets väg som gett mig kunskap och förståelse om livet .

Jag skulle också diskutera detta med medborgarnas behov av att få komma till tals och faktiskt bestämma över sin framtid.

Ja detta var en liten tankesnurra om man nu skulle få gång detta med sommarpratare i Lidköping..

Annars så går livet på dessa regniga semester dag som jag och min flickvän Kija spenderar tillsammans, vilket är härligt.


ha det gott alla läsare och god sommar till er alla

göran

Kommentarer
Postat av: Tony

Sveriges radio Sjuhärad hade sina egna sommarprogram förut, där man lät kända Sjuhäradsbor vara med. Du får väl tipsa Radio Skaraborg, om att införa något liknande :-)
Vi synes i morgon, jag går på bussen vid Falköpings central. Ska bli kul att åka till Gotland!

Postat av: Karin T

Antar att du är på Gotland nu. Ha så himla kul! Och det där med kultur... Vill du diskutera det, så kontakta mig. Jag har tusen tankar. Kram K

2007-07-10 @ 20:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback