Sommar snackis

76717-27


hej !

I förrgår så ringde skaraborgslän och intervjuvade mig om mitt bloggande och hur jag såg på det framöver och kortfattat så handlar väl min blogg om att för de intreserade ge en bild av mig både som människa och politiker samt skildra den politiska vardagens arbete . Jag tror att en deltidspolitiker som mig kan visa vägen för andra människor att välja det politiska arbetet .  Jag kommer väl att fortsätta detta bloggande åtminstånde denna mandatperiod för det är ju så att det är ju på denna period jag har politiska uppdrag och vad som händer efter detta står skrivit i stjärnorna.

När det gäller att kommentera andra bloggare så är det kul och inte minst Kjell Hedvalls mycket innehållsrika sådana när han nu låter andra som Carina Olsson komma in och skriva  börjar ju bloggen snart bli något annat än bara det personliga utan snart mer som en personlig hemsida där det finns andra som skriver också,,

Är detta den politiska bloggens utveckling eller inte.. en väg i allla fall...

Ja livet rullar på i arbetets tecken och jag vill hälsa alla människor där ute en riktig bra fortsatt sommar,,,


vi höres

Kommentarer
Postat av: Gunnar

En sk blogg och en personlig hemsida är det inte samma sak?
Kamratliga Hälsningar
Gunnar

Postat av: Göran Larsson


Blogg som personlig skiljer sig från en sida där andra också skriver och sedan så är väl det en gråzon fårstås men intresant utifrån trendsättande när det gäller hur bloggen utvecklas...

2007-07-28 @ 03:23:06
Postat av: Gunnar

Är inte blogg bara ett annat namn på hemsida?
Natthälsningar
Gunnar

2007-07-28 @ 22:22:59
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Peter Friberg

Hej Göran och övriga...
Bloggar och hemsidor är faktiskt två olika fenomen.
Blogg är en dagbok som är öppen på nätet, sedan kan ägaren till den låta andra skriva in kommentarer i den (så som Göran har det).
Hemsida är mer av "enkelriktad" information och har inte dagbokskaraktär.
Hur vi som politiker använder dessa system är lite olika, en del bloggar och några har rena hemsidor. Det finns även de som gör bägge delarna och de som inte har något.
Det som Göran skrev om (VGT intervjun) visade på hur några av oss gör. ( den finns på min hemsida).
För övrigt vill jag bara önska er en fortsatt trevlig sommar, och Göran träffar jag snart igen i Regionfullmäktige.
Peter Friberg, moderat metallare

2007-07-31 @ 21:26:35
URL: http://www.kryssa-friberg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback