Sveriges Nationaldag

76717-8

Jag vill önska alla en bra dag och gå ut i den och njut av den ! Vi behöver tänka på varandra en sådan här dag !
Vi har en frihet som inget annat land haft så länge och vi ska vara ödmjuka och tacksamma för detta !

Min egen moder är född 33 i Tyskland och vad som sedan hände vet ju alla men tänk hur viktigt det är med fred, demokrati och öppenhet där alla kan finna sin plats !

Jag vill att vi alla tänker på värdet av demokratin och att den alltid måste kämpas för !
Det som hände i Tyskland får alldrig ske igen och vi får inte glömma det avskyvärda övergreppern som den Nazistiska regimen gjorde där !

Så ta till vara på denna dag och ge den ett innehåll som går i fredens och demokratins tecken!

Ha det gott

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Göran glömde som väntat att tippa Rätt&Slätt innan han for till Danmark på en Miljöpartihistoria....så jag ringde upp han på mobilen....varvid han svarade från något stimmigt ställe med förmodligen en dryckeskultur som medförde att Görans fantasi inskränkte sig till 13 ettor....lite senare försökte jag återigen kontakta honom på mobilen.....men då hade han nog tappat den i något glas.
Varma kvällshälsningar
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback