Vätternrundan eller inte !

76717-23

Hej ! Varit i Danmark i Nordjylland på tredagarmöte med trevliga svanskar, danskar och Norrmän !
´Vi var på västkusten i södra delen av nordjylland regionen och såg på fantastiska naturområden omkring Limfjorden i Morsö kommun och ett område som kommer att förklaras som nationalpark snart !

En sak som man gillar i Danmar är att cykla och det är ju så att min sjuksköterske kollega Gunnar Karlqvist som jag har cyklat vätternrundan med 2003 till 2005 nu igen är på väg till Motala för att cykla detta loppet som är på 30 mil . Jag har cyklat 1987 till 1992 och skall göra den 10,e gången är tänkt men frågan är om det blir i år då min träning inte riktigt är tillräcklig men mitt beslut skall jag taga innan kl 18,30 i morgon.!

Bilden är tagen av Gunnar Karlqvist på hans kollegor i cykelklubben efter att de har gjort en träningsrunda på långt över 100 km...

Jag hafr själv regionfullmäktige i morgon och på tisdag...
det är själva budgetdebatten och den skall bli intressant och vi får väl se hur vi klarar värmen ,...
N' det ska nog gå bra då det brukar finnas en bra fungerande ventilation,.,.Jag har förberett mitt tal som kommer att innehålla termer som offensivt i stället för deffinsif hälso och sjukvårdspolitik... tagen från fotbollen och det vet ju alla att jag gilar..

mvh
Göran

Kommentarer
Postat av: Tony

Hej Göran, kul att läsa på din blogg. En fråga bara. På vilket sätt anser du att ventilationen i Regionfullmäktige fungerar bra? Har den någonsin varit på? Jag tycker där är hett som en masugn i vanliga fall...
Min tro, är att den här gången lär till och med moderaterna börja fingra på slipsarna...
Ha det gott, tills vi hörs och syns, om si såddär sju - åtta timmar!
Hälsningar Tony (som tar korta skjortan, och skiter i slipsen)

Postat av: Gunnar

Eftersom Göran inte har berättat på sin hemsida vilket som blev hans beslut i Vätternrundans vara eller inte vara.....
......så får väl jag gå in och framföra att hans beslut kom mig till känna redan kl 06.45 på måndagsmorgonen. Dvs då ringde han upp mig strax före mållinjen på mitt nattvak.
Han hade då efter en sömnlös natt kommit fram till att hans cykelträning i år var fullkomligt obefintlig......men 2008 ska han vara med!
Med Kamratliga Hälsningar
Gunnar

2007-06-12 @ 19:51:26
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Gunnar

....och glöm inte att tippa slutomgången i Rätt&Slätt Våryra!
Morgontidiga Hälsningar
Gunnar
Ps Glöm inte 'mestamålmatchen*!

2007-06-14 @ 06:47:57
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback