Kort och gott


I går var det Vänersborg hela dagen , där jag och Birgitta Losman. Stefan Kristiansson, Tony Johansson och Lise Nordin hade sedvanlig måndagsträff.
Det är verkligen trevligt att diskutera politik med dem och vi kommer hela tiden framåt i vårt arbete att leda miljöpartiets regionpolitik.
Jag lyfte frågan om vår budgetprocess och det skall bli ett möte den 29 mars i samband med Mp väst årsmöte i Mölnlycke om detta.

Vi gick igenom nästa veckas regionstyrelse och det var få och ej kontroversiella ämnen. Jag har en interpellation till nästa regionfullmäktige i mitten av april gällande närsjukvården och det ska bli intressant att diskutera med hälso och sjukvårdsutskottets ordförande Jonas Andersson om detta.
Jag informerade vår grupp om detta samt kommande planering för hälso och sjukvårdsutskottet.
Vi skall ju vara på Lidköpings sjukhus den 8 mars och träffa chefen för sjukhuset Ove Gustavsson, där
 vi ska rikta in oss på närsjukvården och det arbetet som görs på sjukhuset i samverkan med 6 grannkommuner,
Skara-Götene-Vara-Nossebro-Grästorp och Lidköpings kommun.


På kvällen i går var det förmöte (V deltog ej)inför kommunstyrelsens arbetsutskott för majoritetsgruppen.
Vi hade blandannat en motion om flyktingguider som skall behandlas och ja lyfte detta med att man i Götene skall arbeta med intentionerna i och att vi bör kolla med dem och det fick jag gehör för.
Gällande avgiftsfri lördagstrafik så skall KSAU ta upp detta i dag och gruppen var för att detta startas upp på försök i ett år from april.
Jag tykte att det kändes klart bra på mötet med S och att jag fick gehör för mina funderingar.
Jag tycker vår samverkan utvecklas samt att det känns bra inför kommande budgetarbete.

I dag år jag åter i Vänersborg i mitt arbete som politisk sekreterare ,,,,

vi höres

GL

Kommentarer
Postat av: Tony

Tack för fin info. Dock - träffen med fullmäktigegruppen om budgeten är den 31 mars, inte den 29:e.

m v h Tony

2007-03-07 @ 20:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback