Vart är Miljöpartiet på väg ?

76717-10

Efter några dagar med förtroenderådet (fredag/lördag ) och med paritstyrelsen (söndag), så ska jag nu ta några dagars semester i Danmark .
Jag kommer att fundera en del på mig i den gröna politiken och Miljöpartiets och dess färdriktning.
Det var som vanligt mycket trevligt att träffa våra språkrör Peter och Maria och jag passade på att prata lite extra med Peter om bl,a hans vill jag säga optimistiska syn på framtiden och det stärker mig oxå i mitt arbete för partiet.
Jag tror inte destå mindre på en möjlighet för att vi till valet 2010 har ett alternativ till Alliansen .
Den gröna rörelsen behövs i regeringsställning och detta påpekade jag tydligt i mitt tal till förtroenderådet,partistyrelsen och språkrören och jag upprepade att den väg jag ser nu är en grönröd sådan.
Vi kan inte gå själva mot Alliansen det behövs ett starkt alternativ. Alliansen har redan hunnit ta bort friåret, djurskyddsmyndigheten mm mm. Kommentera gärna inlägget !
/gl

Kommentarer
Postat av: Klöver Dam

Har hittat en blogg här hos dig som jag kommer att följa. *räcker fram näven å hälsar*

Postat av: Tony

Tja, du vet ju att jag instämmer i ditt resonemang.

Hälsningar Tony

2007-04-01 @ 15:40:41
URL: http://vgtony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback