Kort o gott. kongress mm

image19

Jag har ju varit på kongress och levt gott från torsdag till söndag samt varit på fullmäktige i Lidköping på måndag och på regionfullmäktige i tisdags.

Bästa talaren ;;;Maria Wätterstrand....

Smartaste talaren::: Max Andersson

Smartaste föreningen  ,,,, Gröna studenter

Roligaste talaren ..... Var det ja när jag önskade Halland välkommen till Västra Götaland !!

Argaste taleren   ,,,,, Person från Halland i samma debatt

bästa dansen ,,,,,, På Pub Wasa ,,, jag.. mats... marie carl... natten fred till lördag

tråkigaste ,,,, det som kallas påverkans torg eller som ngt ombud sade det `` tipspromenad``

tröttaste.... sovandes äldre kvinna när maria invigde kongressen kl 14,,, visades i rapport...

maratonröstning... På fredagen .. kl 13 till 18,30.... mad små tre minuters raster inbakade varje timme,,
undrar om alla visste vad de röstade på den sista timmen----

tuffaste kvinna ,, Angela Aylwards härliga  framträdande... Nästa gång så lyckas det...

balans miss... MP trelleborg på dansgolvet på pub wasa...

går in för ett mest .: Allas vår Bo Lennart Bäklund...

olika former av påverkanstorg.,..  snacka med kollegan i plenum...gå på pub med ombuden,,, prata i korridorerna med ombuden...försöka sitta till bords med olika ombud under luncherna----ge sakupplysning, när debatt inte går-för den ska väl vara detta,,,,dansa tillsammans med ombuden... har förtroliga samtal med olika ombud... träffas sent på natten eller tidigt på morgonen för samkväm med ombuden,,, går ut och gå med ombuden... gå på seminarie med ombuden...
Så visst har har alltid kongressen varit ett påverkanstorg om än att debatten i plenum har funnits,,, eller hur..

Att  vara bra på att påverka kan alltså bero på hur flexibel man är,,,sova rekommenderas inte-.---

jag lyckades sova ca 7 till 8 timmar ,,, totalt altså....

ja det var lite kort och gott från kongressen


Efter detta så var jag på kommunfullmäktige och som antog policy för vindkraft samt att vi i samverkanspartierna S-V och Mp presenterade vår budget,,,
Satsning på våra barn och dess framtid är budskapet i vår budget,,, 10 millioner extra.,..
jag återkommer i budgetdebatten om detta den 18 juni.....
Alliansen ligger 9 millioner lägre på kommunstyrelsen, 6 millioner lägre på vård och omsorg, 2 millioner lägre på barn och skola samt 3 millioner lägre på samhällsbyggnad..

Jag har oxå varit på regionfullmäktige i tisdags så det har varit full fart..vill jag säga,..
Vi presenterade vår budget med satsning på en klimatfond, på vår personal samt på hälso förebyggande och närsjukvård mm mm..-

I morgon är det häls och sjukvårdsnämnd...
Obs ! kul att vara med på bild både i måndagens (kommentera kongressen) samt på tvä ställen i onsdagens NLT.
kul att de nyttjar Arn-bilden vill jag säga... gott skratt,,.. men på bilden ser jag ju ut som en riktig MP,are eller hur !

/ Göran

Kommentarer
Postat av: Karin T

Tack för den här gången! Alltid lika kul att vara tillsammans med dig. Kram Karin (Läs min blogg, du är omnämnd där... ;-))

2007-05-27 @ 12:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback