Kort o gott




Politik och arbete mm går vidare och jag har mitt uppdrag att ge er läsare nedslag ur min politiska vardag och det som hänt det sista är ju att vi sitter i budget diskussioner med S och V och vi träffades senast i måndags och utan att säga för mycket så är vi överens om att skattenivån på 21,07 skall ligga kvar och det var ju glädjande med de bättre prognoserna gällande skattekraft som Martin Isen redovisade till oss på Tisdagens Budgetberedning.

När det gäller detaljer så är vi inte klara ännu utan vi ska presentera detta till den 21 maj då det är kommunstyrelsemöte !

Som jag ser det så skall vi fortsätta den starka bas vi har i vår grönröda sammarbete samt att det är viktigt att vi ställer om vårt samhälle till ett allt mer hållbart sådant.

I onsdags så var jag på HSU (Hälso och sjukvårdsutskottet i regionen)
det togs bl,a upp screning för män över 65 gällande bukaortaanerysm som ska komma upp senare i juni för ev, införande !
Regional handlingsplan för barn och ungdomspsykiatrin diskuterades och jag frågade om alternativa behandlingsformer men fick inget bra svar direkt.
Moderaterna hade en del intressanta påpekande där man vill stimulera privata samt alternativ i behandling som jag tolkade det !

I dag skall jag til Uddevalla sjukhus och träffa ledningen för deras sjukhus samt Sten Axelsson.
Detta inför kommande beslut gällande Nu-sjukvården !
Återkommer i detta !

På lördag planerar jag att vara med i Göteborgsvarvet 
en folkfest där alla har en plats: ung som gammal / elit som motionär
Mitt mål är start och målgång och inget annat om man säger så !

Ha det gott alla läsare

mvh
Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....och när det gäller Göteborgsvarvet ska jag förstås hålla allmänheten informerad om din tid!
MVH
Gunnar

Postat av: Mattias

Du har väl käkat mycket pasta i veckan nu. Vi ses på O'Learys om inte innan.

Kusinen

2007-05-11 @ 16:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback