Kort och Gott


En ny vecka !

Göteborgsvarvet var en fantastisk upplevelse som vanligt och jag var en av de 40 000 tusen anmälda och härligt nog en av de 30 000 som togs sig i måll..

Jag startade kl 17.36 och tog mig i mål 18.01.02
Att springa upp på en aveny fyld av människor var fantastiskt och jag älskar verkligen känslan av att vara delaktig i denna folkfest som det verkligen är att springa Göteborgsvarvet..

Så kom igen alla ni som har tänkt men inte gjort det och fortsätt ni som håller på.. Jag tänker göra det i alla fall !


Jag skall f.ö till Mp-kongressen i Norrköping  på Torsdag tom Söndag och ska väl försöka kommentera ngt därifrån !
Ett intressant val blir valet till Partisekreterare , där MP Skaraborg som jag är orförande i stöder Angela Aylwards
kandidatur som nu jobbar som organisationssekreterare för Mp Göteborg..
Valberedningens förslag är Agneta Börjesson !

Båda är mycket duktiga men Angela är en positiv grön progressiv kraft som kommer med nya lösningar för en grön framtid som partiet behöver tror jag !

Jag har precis pratat med henne här på kansliet i Göteborg och önskat henne lycka till !

I Lidköping så jobbar vi ju med budgeten och beräknar vara klara med den i nästa vecka till kommunstyrelsen den 22 maj,,, Det ser bra ut ,, återkommer på denna blogg med info när det är klart,,

På regionen så presenterar vi vårt förslag till budgeten den 21 på fm i Vänersborg så jag återkommer om detta förståss,,
Det är klart att vi kommer markera en del andra saker än vad majoriteten har gjort i sitt igår presenterade förslag, Där de mest pratar vårdgaranti och inga direkta nya satsningar mot närsjukvård mm mm !


Ha det gött alla läsare

Göran

ps Kul att min kusin Mattias som bor med familj i Göteborg hälsade på bloggen !

Grattis Mattias till en bra tid förresten  1 33 h .. Det var trevlivgt att träffas som vanligt efter löpningen o vi fortsätter med detta framöver förståss

Ko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback