Rapport

76717-72      Gunnar Karlqvist          http://www.gunnarkarlqvist.se/     

Detta är min vän och sjuksköterskekollega som också ställer så intressanta och viktiga frågor på min blogg , så därför vill jag presentera han för er bloggläsare.

Det är så att demokratin bygger på det öppna samtalet och medborgarnas möjlighet till insyn i politiken är mycket viktigt för förankringen av allas vår demokrati.
Jag ser mig främst som en medborgarföreträdare som försöker på bästa sätt verka för vad medborgarna vill på lokal och regional plan.
Jag är ju miljöpartist och vill på detta sättet påverka politiken i en grönare riktning.
Mp i Lidköping fick i valet 937 röster samt att jag själv fick ca 160 personröster.
Man jag som folkvald representerar hela befolkningen och detta innebär att även de som inte lagt sin röst på mig skall känna att jag lyssnar och försöker företräda även dem !

Hans fråga om evanemangshallen är inte alldeles lätta att svar på.
Denna fråga är speciell på det sättet att det handlar om ett beslut som vi aldrig tidigare har tagit förut i Lidköpingskommun och därör krävs det extra noggranhet och eftertanke. Vi i Mp är överrens att vi vill försöka få ihop en 7 partiöverrenskommelse i detta med Evanemangshallen . Vi har i gruppen olika fundreringar på den kommande arenans möjlighet när det gäller olika typer av event och hur mycket matcherma kommer att sälja helt enkelt. Jag kommer att sätta mig in i detalj innan själva ärendet skall gå till beslut i december som det ser ut nu !

Jag har uppdraget att få till en överenskommelse med de andra så vi får väl se hur detta kommer att gå. Att det finns lika många åsikter som människor i hur effekten kommer att bli med en evanemangshall står alldeles klart för mig och är helt naturligt !
Jag måste säga att detta ärende är stimulerande och skapar politisk spänning och det kan man inte minst märka i dagens NLT och dialogen mellan våra två heltidspolitiker i stan. Kjell (S) och Carin (M) . Jag hoppas att vi kan sitta ner samtliga gruppledare framöver och diskutera detta gemensamt utan att vi ska behöva göra massa utspel i pressen . Det känar ärendet på .

När det gäller kostnaden i Västerås så hyrar kommunen arenan för 15 millioner/ år.

I går var det demokratiråd och det kändes mycket bra då Jag , Inger Svensson (Fp)och Jonny Fröjdh (s) hade ett trevligt möte där Per-Eric Ullberg-Ornell som är vår tjänsteman gör ett fantastiskt bra arbete att leda arbetet fram.
Vi ska vara med i processen gällande; Hamnstaden , statsmiljöprogrammet (stenportsgatan) samt att vi vill ha en plats på sockerbruket där vi kan ha ett show-roam framöver dit människor kan komma. Där vi kan presentera denb fysiska planeringen på ovanstående projekt .
Vi ska också ha ett projekt mot Eu-parlamentsvalet...
Jag återkommer med vidare information i ärendet...

ha det gott

Göra

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack så mycket för ditt svar Göran!
....och nåja...så svåra var väl inte mina frågor om evenemangshallen!
Såg att du jobbar natten mellan söndag och måndag. Vi ses då.
Morgonhälsning
Gunnar
Ps skulle du på maskerad ikväll/natt. Vad ska du klä ut dig till? Arn? Ds

Postat av: Gunnar

....oj, jag glömde att tacka för att jag äntligen har fått figurera med bild på din hemsida. Tacknämligast!

2007-11-03 @ 08:08:29
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: ...äntligen..

...äntligen har du lyssnat på en kollega som ville ha in en bild på Karla- vår vän. Ha en bra "resten-av-månaden" känsla för det./CH

2007-11-04 @ 06:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback