SKL-Kongress i Västerås 12/11 till 14/12

76717-84

Hej !
Både jag och Kjell är ombud på Sveriges Kommuner och Landstings kongress här i Västerås och han har lånat mig sin bärbara dator vilket gör att jag nu kan blogga lite.

Det går att följa debatten i TV 24 och kan man inte detta så kan man gå in på webben och se på sändningarna i efterhand.
VI ska på två dagare ta beslut om ett inriktningsdokument för 2007-2011 .

Jag själv var uppe i debatt igår gällande demokrati och integrationsavsnittet , där jag var mycket tydlig mot Sverigedemokraternas 3 motioner där man ville säga nej till att kommunerna skall ha hemspråksundervisning som obligatorium . Man ville också förändra när det gäller socialbidraget, och ställa mer krav mot nya svenskar och sedan så ville man förändra vår integrationpolitik i syfte mot det mångkulturella till assimilationspolitik och motsättande av det mångkulturella.
Alla partiers företrädare förutom då Sd,s var mycket tydliga mot dessa invandrar fientliga motioner vilket var mycket bra och vi tog verkligen debatten vilket man tidigare kritiserat oss riksdagspartier för.

På kvällen hade vi senare en trevlig middag med dans till trippel and touch.

Jag började dagen här i plenum klockan 9, så det var bara att gå upp kl 07-

Kjell har tagit bilder på mig i talarstolen vilket jag återkommer med.


ha det gott

Göran

debatten slutar här vid 16 i dag.

Kommentarer
Postat av: Ancie

Önskar fortsatt Lycka till I Västerås!

2007-11-14 @ 12:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback