Hallå


Hej på er allihop! Detta med en bild samtidigt som ni läser min blogg är ett medvetet val för att ni ska känna er närmre mig när ni läser bloggen. Självklart kan man välja olika bilder och variera sig. Vill någon annan finnas med på bild så kan ni skicka en bild till mig så publicerar jag den. Det kan tyckas oblygsamt men jag tror ändå att bilder skapar större intresse för läsandet och även då inte minst personliga.
När det gäller arrangemangshallen så ska vi vara medvetna om att kommunen utan deras engagemang inte skulle bygga någon hall alls, och det är självklart att när man satsar så mycket pengar att man har åsikter om hur hallen ska utformas.
Jag tror absolut inte att det har något att göra med vilken ekonomi bankens personer har. Kommunen kommer självklart att få ge ökat föreningsbidrag för föreningar som ska bedriva verksamhet. Detta gäller även verksamhet på den nylagda konstgräsplanen som vad jag förstår har en relativt låg kostnad. Självklart blir den högre om man har väldigt många lag inom sin organisation typ Heimer. Sedan är konstgräsplanen ett komplement till föreningarnas gräs och grusmöjligheter. Det innebär ju att ska man ha väldigt mycket verksamhet där så blir det mycket dyrare än på grus.
Kommunen har trots allt betalat 7 miljoner för planen.

Innan man börjar att kritisera arenaprojektet så ber jag om lite tålamod hos medborgarna. Jag tror att detta kommer att bli ett fantastiskt lyft för Lidköping. Beslut tas kommunfullmäktige måndagen den 19 november och har man frågor och undringar kan man besöka fullmäktige den dagen.

Ha det gott där ute!


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack för dina kommentarer Göran. Det skapar ju 'lite krydda' åt skrivandet när man stimuleras av 'lite åsikter'.
När jag skrev 'pompösa' syftade jag dock inte på vissa personers personliga ekonomi. Utan mer på benämningen att det ska vara en sk evenemangsarena.
Dvs vad finns det för evenemang förutom bandy och andra is-sporter som passar in i bandyhallen. Melodifestivalen? Tja, man kan ju drömma...
Men som sagt, det är ju trevligt att Sparbanken vill sponsra Sveriges elegantaste bandylada.
Kvällshälsning
Medborgaren
Gunnar
Ps Du får förstås gärna visa dina bilder 'otaliga gånger'. Det jag skrev vad förstås med 'glimten i ögat'!

Postat av: out there

Lofa har gått ut med en skrivelse till alla anslutna klubbar angående den dyra planhyran på konstgräsplanen-lär bli tjöt om detta

2007-10-23 @ 07:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback