Hej


Politiska livet i den kommunala och regionala vardagen är verkligen hektisk men helt klart stimulerande.
Jag sitter mitt i livet, snart 40, och känner verkligen lust att vara med och skapa något bra i vårat samhälle för alla och det innebär att deltaga i det politiska samtalet.

I dag var det tågresa och bussresa  fram och tillbaka med Vänersborg som mål och Lidköping som slutdestination.

På residentet så var det en fart större än vanligt då nu majoriteten går in med pengar till sjukvården och koilektivtrafiken vilket vi också ska göra och då lite mer till kollektivtrafiken , men vi har andra motiv till sjukvården än majoritetens , med satsningar på förebyggande , komplementär samt närsjukvården så väljer majoriteten kortsiktiga satsningar på vårdgarantin samt så vill vi i Mp ha en  extra satsning på kollektivtarfiken,,,
Regionstyrelsen tar beslut i morgon samt att det kommer till Regionfullmäktige den 22/23 oktober.
Jag kommer att gå upp i talarstolen om detta förståss, så som sagt lyssna gärna på närradion , 93,8 eller se på webb,tvn ....
Majoritetens (S-C-Fp,s ) förslag går naturligtvis igenom...

I kväll melllan kl 18,30 till 20 var jag på förmöte med S och V inför Samhälsbyggnadsnämnden i morgon och det var trevligt och intressant, för det händer verkligen mycket i Lidköping..
Evanemangshallen, Hamnstaden, Resecentrum. och mycket annat..
Lidköping är som ett , bygg. nu.. Högkonjunkturen är stark !
Men det gäller att se till helheten och det var också intressant att läsa om Carin Lexmons utspel om Biblioteket och nuvarande försäkringskassan.-.
Denna debatt är inte klar så vi får väl se vad det landar i.
Som sagt vi har en trevlig och engagerad grupp i S, V,Mp gruppen och jag lär mig mycket av att vara med i denna nämnd.
Skolskjuss frågan är ju het och den ska det informeras om i morgon samt att det känns som att detta ska bli bra .

Jag fick höra av både , Jonas Sundström ordförande (s) och Bertil`Belle`Arvidsson att de av och till läser denna blogg och jag tycker att det är trevligt att de gör detta samt så uppskattar jag som sagt den samverkan vi har tillsammans.

Jag hoppas inte det görs en allt för stor jämförelse mellan min och Hedvalls blogg.
Men visst jag måste utveckla min också förståss.
Typ mer bilder ....

Ha det bra där ute !

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Är det så enkelt som du skriver "Höja avgifter på det som är miljöförstörande, samt sänka kostnader på typ arbete och annat som är gott på miljön".
Vad är det för avgifter som bör höjas respektive sänkas?
Eftermiddagshälsningar
Gunnar
Ps Jag kom på ytterligare en fråga i 'min intervju av dig'.
Kan man inte bygga en enklare bandyhall istället? Är det arkitekterna som styr utformningen som gör att priset skenar iväg till 200 miljoner?
Vad är det för musikevenemang som kan tänkas passa in i en så stor hall det kommer att handla om?
Hur mycket kostar andra kommuners liknande bygge?

Postat av: Anonym

Och kanske svara på mejl? Borde du/ni inte värna om ev. medlemmar? Det behöver ni

2007-10-10 @ 01:12:27
Postat av: Gunnar

Oj, Göran nu blir du lite hårt ansatt av fler - fast det är ju inte så imponerande att glömma skriva under med sitt namn.
Hälsningar
Gunnar

2007-10-10 @ 15:43:41
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback