En 40 års kris,.. myt eller verklighet

76717-45

Jag har i dag varit i Vänersborg och diskuterat kommande frågor inom Regionpolitiken.
Vi i miljöpartiet skall diskutera västtrafiks kommande organisation i Västra Götaland.
Alla bussar och tåg i Regionen drivs av Västrafik och den är mycket viktig att den fungerar bra till vettiga priser.
Vi har nu problem med organisation samt ekonomin.
Jag återkommer i detta.

Jag var också med på en intervju gällande vilket nätverk jag har i min kommun. Det är ju så att man stöter på människor med makt när man är inom politiken och tjejen från Stockholms Universtät gjör en sociologisk studie i detta. Den blir kvar inom två år. Ska bli spännande att se resultatet.
Jag träffar många inom mitt politisak samt mitt arbete som sjuksköterska i kommunen men det är mycket få jag har i mitt personliga nätverk.
Jag åtrekommer när studien är klar om detta.

Jag hann också med att vara på styrelsemöte i kållanndsö GoIF där jag sitter som ersättare i styrelsen.
Vi beslutade blandannat att jag ska vara ansvarig att ordna en fotbollsresa till en Elfsborg match om det går att ordna,,
Jag gillar att vara med i en idrottsförening som Kållandsö och det känns också väldigt meningsfult om man säger så.

Nu sitter jag på förnatten och ska komma med ett avslöjande.. !

Jag håller på och försöker skriva en berättelse om en del av mitt liv mitt i den så kallade 40 årskrisen. ( Myt eller verklig )
. Jag hoppas få klart den inom ett halvår.
Jag skriver detta för att jag ska få pressen på mig att få den klar.
Inte för att mitt liv är mer intressant än någon annans men jag själv tycker det är en utmaning som jag är i behov av just nu..

Ja thats all people

Godnatt alla där ute
och förlåt varanda innan sömnen
Det gör jag i mina egna tankar !

Göran

Kommentarer
Postat av: Peter Friberg

Hej Göran!
Sitter själv lite sent på natten med det kamerala (arvodeslappar) så att det blir några pengar till nästa lönedag...
När det gäller ålder och kriser kan du vara lugn, jag har blivit 50!!!! och överlevt ;-)
(se mer på hemsidan). Däremot så köpte jag en "liten" motorcykel när jag fyllde 40.
Vi se på regionfullmäktige om två veckor.
Natti Natti, Peter


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback