Hallo där

76717-60

Jag vill tacka alla som kommenterar min blogg vilket ger mig inspiration och får mig att vilja förbättra mig. När det gäller Sussi och detta inlägg om psykiatrin så ska jag titta på detta och se vad jag kan göra. Tack så mycket för informationen. Jag vill gärna ha information eller andra kommentarer om vad jag ska ta upp.  Jag försöker förbättra min blogg och behöver er hjäp med detta ,.,

En dag som denna var jag på Lidbeckska huset och fick tillsammans med folk , tjänstemän och politiker från Vårgårda, Likdköping, Mariestad och Götene bra föreläsningar en hel dag om det sociala kapitalets betydelse för det framtida samhället. En som föreläste var Lasse Eriksson, fd skådespelare och stå-uppare.. Han hade ett härligt engagerat och spännande föredrag om människan i dag och hur utvecklingen påverkar våra beteenden i det sociala sammanhanget.. Han var naturligtvis mycket humoristisk också vilket jag tykte gjorde en extra piff på föreläsningen... Dagen avslutades med att presentera de projekt in det sociala kapitalet som ska ledas av de olika kommunerna de närmaste två åren..
För oss i Lidköping är det ett när det gäller Rörstrands utvecklingen och ett som vi i Demokratirådet ska styra som handlar om att få in medborgare i den fysiska planeringen. Vi har möte i demokratirådet nu den 5/10 och vi ska då titta på denna planering vidare. Per Erik Ullberg som är tjänsteman leder arbetet för alla projekten i alla kommun erna och han sitter även som tjänsteman i D-rådet.
Jag tycker det ska bli spännande med detta arbete framöver. Jag tror att det kommer att finnas ett stort intresse för våra medborgare att deltaga aktivt i den fysiska planeringen .

I kväll var jag annars på Kållandsö och var med på årets sista träning på gräset och som jag sade så har jag nu på något sätt varit med i seniorfotbollen sedan 1981.. Så det är några år skulle man kunna säga.... På lördag har mitt b-lag sin sista match för året och det som är kul är att vi tack vare att vi vann vår förra match i förra veckan nu har undvikit sista platsen hur det än går på lördagens match... Jag själv har spelat de sista två matcherna som libero då vi haft ett mycket ungt lag med spelare mellan 14 till 18 år. Man borde sluta vid min ålder men fotboll är så fantastiskt kul och ger en så trevlig social samvaro så jag har lovat min broder att fortsätta ett år till som B-lags ledare .. Jag ni som läser bloggen vet att jag ska gå mellan Hagavallen och Degerberg på lördag,,, ca 23 kilometer.. Jag kommer nog att vara på Degerberg vid ca 16 tiden lagom till Rackebys andra halvlek mot Hangelösa ! 

Ha det gott


Göran

Kommentarer
Postat av: ch

Nattens inkast
Jag säger bara good luck to you!!!!!!
carina

2007-09-28 @ 06:26:15
Postat av: Gunnar

Tack för att du uppskattade bilderna från din promenad mellan Hagavallen och Degeberg.
Själv tycker jag att det blev en riktigt trevlig vandring i ett höstfagert landskap.
Ja, ni som läser denna kommentar är ju förstås välkomna att se dessa 'naturbilder' på min hemsida!
Ha det så trevligt i Bryssel nu!
Hälsningar
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback