Havet och människan

76717-47

Att avsluta badsommaren vid havet när hösten är pågång var ett måste och vem älskar inte vår vackra västkust. Så många konstnärer och musiker har fått sin inspiration av havet och dess vidunderlighet. Jag minns tex en sång :
Ta mig till havet och gör mig så lycklig.......

Jag har alltid funnit inspiration i naturen och dess enorma kraft och havet ger energi i dess kraft och obändighet. Människan är verkligen liten i jämförelse med havet och dess storhet.

Man blir ödmjuk för naturens skönhet och styrka och blir medveten hur viktigt det är att vår natur får en möjlighet att överleva för kommande generationer att få uppleva. Vi måste lära oss att leva i balans med vår natur för att själva öveleva och vi måste hindra den överdrivna exploatering som i dag utförs i världen och även i Sverige.

Livet är till för alla , människor, djur och växter. Det är lätt att säga det men vi måste hela tiden arbeta hårt för det.

Jag tror att det är viktigt att människor kommer ut i vår natur och upplever den för att också kunna kä
nna förståelse för den.

Ta det lugnt där ute !

Göran

ps Jag hoppas mina goda tankar når fram i dag..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback