Lite rapport mm


Ja det händer saker kan man säga både i politiken och det privata. Jag kommer att åka till Bryssel för först gången i mitt liv mellan den 30 september till den 3,e oktober med Regionens Hälso o sjukvårdsutskott för att få mig en bild över Eu,s hälso och sjukvårdspolitik och detta är viktigt att få en förståelse för i och med att Sverige är en del av Eu sedan 1994 och Västra Götalands regionen är aktiva inte minst när det gäller utvecklingen av folkhälsopolitiken inom Eu. Jag återkommer med rapport .

I går så var det annars beredning i kommunens arbetsutskott där vi träffade förvaltningschefer från , Utbildningsnämnden, Barn och skolnämnden och Teknisk service samt inom Kommunledningskontoret ; Fastighet, Arbetsmarknadscentralen mm.

Vår Förvaltningschef Pär Nyström gjorde sitt sista framträdande för politken i Lidköping innan han nu i Oktober blir statsdelschef i Majorna i Göteborg, Han tackade för sig och lovordade oss att han som chef fått bra utrymme att agera och att han trivdes mycket bra. Han har varit chef i något över 6 år. Jag önskade honom lycka till . Han hade redan träffat Eva Obenius som är en från Mp som sitter som politiker i statsdelsnämnden (i presidiet) och fått ett bra intryck.

Annars så jobbar skolan på bra och man vill utveckla förskolan och utbilda mer förskolelärare. Man fortsätter minska grupperna , ligger på ca 20 i dag, Man ska ju nu bygga förskolan i Råda Mosse samt sedan på Sjölunda och det känns mycket bra med Lidköpings satsning på förskolan.
Annars så är det så att man satsar vidare på att stärka elevernas kunskap i Svenska , Engelska och Matte samt öka andelen som klarar godkänt etter grundskolan.

Jag tycker dessa möten är viktigt med förvaltningschefer och ansvariga politker. Det är viktrigt med dialog och ständig utveckling.

På kvällen hade vi ett lite stormigt men kul MP-möte hemma hos mig..
Vi var 9 personer och vi kom fram till att godkänna vårt lokala handlingsprogram samt att vi ska lägga ut den på hemsidan.,.,kommer snart,..
Vi kommer att trycka upp ex för 3000 kr och dela ut den till intresserade,,
Vi ska vara på torget den 27 Oktober på förmiddag och prata klimatpolitik.. återkommer om detta.
Linda ska tillsammans med Veronika lägga en motion om  humanare skolskjussregler..
Vi diskuterade kring detta och vi kom fram till att detta var det bästa,,,
Vi kommer att försöka åka på studie besök i November för att höra hur en kommun som är i framkant jobbar med miljöarbetet.
Detta var lite axplock,.. Jag bjöd också parftiet på mitt 40 års kalas,.

Jag tycker att det ska vara ordentliga diskussioner och det var det och det känns bra att vi har en bra aktivitet i partiet som nu
Vi utvärderade sammarbetet med S och V och kom fram till att vi känner oss väl mottagna på möten mm , Men att vi kan karska upp oss mer och bli mer synliga och detta ska vi göra framöver ..
Vi sade också nej till att införa det så kallade kommunala vårdnadsbidraget med huvuargumentet att det slår fel och gör att kvinnan binds ännu mer till hemmet samt att ensamståennde med barn inte kan nyttja det alls,

I natt jobbade jag och på morgonen var jag på miljöombudsmöte..
Vi har ett mycket bra miljöledningssystem arbete och jag är miljökontaktperson i detta arbete för sjuksköterskorna.,.

I morgon är det den näst sista fotbollsmatchen för i år för mitt B-lag och detta ska bli intressant då vi möter Jung b lag och det handlar om vem som ska bli nästsist eller sist i serien,.,(En match återstår) men klarar vi en poäng så är vi nog säkra ,, Blir vi sist åker vi ut,..,
På Söndag möter Kållandsö A Lag Rackeby och detta är prestige,,. Jag har ju lovar att gå ganska långt och kållandsö tappar poäng.,,.Vi får se om jag får äta upp detta,.,. !
Det har tydligen uppmärksammats mer än vag jag trott!

Ha det gott alla där ute
En trevlig helh önskas
Göran,

Kommentarer
Postat av: Carina Hedwall

HEEEEEEEEEJ
ja det var ju intressant att läsa lite om "personen" Göran. Jag ser att du gillar Springsteen och den låten- lokalpatriotiskt och bra.Hoppas nu då för din skull att du slipper gå ut till Kållandsö i helgen.
ha det gott/carina

2007-09-22 @ 06:00:33
Postat av: Carina hedwall

Hej
Glömde att tacka för "bredvidgången"- det var ju intressant
Hälsningar Carina H

2007-09-22 @ 06:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback