Reflektioner denna regniga höstdag

76717-46

En dag som denna när regnet faller ner så känns det höst men varför miströsta när man kan göra något. Jag var på badhuset och bastade och simmade. Tycker verkligen att vi ska satsa på vårt fina badhus. Just nu så har man tagit ner båda hopptornen då de behövdes restaureras. Sedan så har man gjort iordning dambastun under sommaren.  Jag har också ordnat med biljetter till Elfsborg-Örebro den 20 oktober kl 16 för Kållandsö GoIF.
Det kan nog bli en viktig match för båda lagen tror jag. Jag hoppas själv att Elfsborg vinner ligan och att Örebro klarar sig kvar och det är mitt tips att det blikr så också.

J
I dag så var jag på fotbollsträning i Kållandsö och nu har jag ont i hela kroppen. Man börjar nog bli för gammal för detta men kul är det och man vilja behålla ungdomen.



Jag tror på det goda och faktiskt alla har vi varir nyfödda barn med samma behov av närhet och kärlek. Sedan så påverkas vi på livets väg och av och till så hamnar människor på villospår och behöver ledas rätt av att i grunden öppet, demokratisk och humanistisk samhälle.
Jag kämpar för det demokratiska och öppna samhället och alla ska ha sin rätt  att vara som hon eller han vill så länge man inte skadar eller på något sätt förtrycker andra.
Detta är inte alltid så självklart som man kan tro utan man måste alltid bekämpa antidemokratiska krafter som Ny Nazismen mm. Det öppna samhället kräver att alla oavsett religion, kön, sexualitet, funktionshinder och etnisk bakgrund. Ska ha en självklar rätt att verka öppet i ett tolerant samhälle. Men vi behöver alltid se till oss själva. Hur tolerant är jag själv egentligen ?
visar jag förståelse för andra ?
lyssnar jag på andra ?
visar jag sådan öppenhet att människor blir öppna mot mig ?
hur uttrycker jag mig i frågor som homosexualitet, bisexualitet eller transsexualitet ?

Jag jobbar med HBT frågorna och tycker det är viktigt att vi politiker gör detta !

Ta det lugnt där ute

Göran 
 
ps
Läs dagens Aftonbladet om hjältar som hjäper andra vid svåra sitvationen som olyckor mm.
Jag beundrar verkligen dessa människor vilket jag också skrivit om på denna blogg tidigare.
Jag tänker på morgondagen och önskar allt gott för denna dag.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Med tanke på dina funderingar om ämnet '40-årskris' kom jag att tänka på Vätternrundan 2008. Man kan från och med nu i dagarna anmäla sig till denna kraftansträngning via loppets hemsida.
.....så varför inte återigen försöka samla vårt team för denna resa i sommarsverige.
Natthälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback