Veckan som gått

76717-49

Den första ordentliga politikerveckan har gått och det känns bra skulle jag vilja säga efter det i mångt och mycket varit en stormande sommar inte minst på det privata planet.

Lidköping är litet och jag är inte en helt okänd person och det innebär att när jag varit ute på olika platser om det privata och detta är ju alltid en påminnelse, men jag vill se det positiva och jag vet att det går bra och jag känner stor glädje för detta ! 
Det är ju så att man måste jobba med sig själv hela tiden för att behålla det positiva tänkandet och det finns alltid saker som extra prövar detta , men jag har nu gått igenom något som jag alldrig tidigare gått igenom och detta har slutat med att jag faktiskt har än större anledning att se det positiva före det negativa. Detta innebär att man ibland måste åsidosätta sina egna behov och klarar man sig igenom detta så blir man starkare och vågar se saker mer positivt än tidigare. Det är genom att gå igenom svåra saker och det kan ju vara svåra fysiska saker men självklart oxå psykiska saker som gör livet tufft men som sagt klarar man sig igenom detta så stärker man sig som person  och mognar . Denna sitvation har också föranlett mig att börja skriva om mitt.. se tidigare blogg inlägg..


Jag har annars varit i Stockholm i fredags på gruppledarnärverk för region och landstingspolitiker och där vara våra Riksdagsmän Tomas Nilen och Gunvor g Ericsson... som jobbar med sjukvårdsfrågor....
Det som är pågång är detta med att vi ska diskutera vilket socialförsäkringssystem mp ska jobba med framöver och detta sköts av Gunvor G.. Det kommer att förekomma 8 stora möten runt om i Sverige..
Hur stort grundtrygghetsnivå ska vi ha och hur skall vi utveckla vår nuvarande system.. Norge jobbar på en gemensam modell mellan samtliga trygghetssystem.. En dörr in... alltså till fösäkringskassan, socialen och arbetsförmedlingen.. Vi får se vad det blir...Jag själv är inte klar med hur jag ser på det.. återkommer..

Tomas jobbar med detta med hur vi ska förhålla oss till detta med Läkemedel och hur kostnaden på 10 talet år har ökat från 23 millioner till 35 millioner. Meningen är att vi ska utveckla en propposition till Riksdagen i frågan..'
Det behövs en ökat helhetssyn inom  området . Vi gröna vill få in detta med utvecklingen av fysisk aktivitet på recept. Vi måste se över konsekvenser för den överkonsumtion som finns samt med konsekvenser för mediciner som rinner ut i vår natur.. Vi behöver ta ett nationelt grepp i frågan.
Det var lite axplock från detta möte...

Jag har sedan varit ledig i helgen,. I dag var jag med min moder i Karlsborg, Undenäs i Sätre och fick åka häst och vagn. Hästen var en ardenner,, Vi besökte en gammal sågverk.. Som använde sig av vattenkraft för att få energi för sågen samtidigt som vi Miljöpartister slog ett slag på ett roligt sätt för biogasen ... eller hur. Media var där och fotade oss så läs SLA i morgon---

I veckan så ska jag till Vänersborg på förmiddag och till Göteborg på eftermiddag(Möte med styrelsen i Regionen för Mp)  och sedan ska jag på förmöte på kvällen inför samhälsbyggnadsnämnden som är på Tisdag,.. På onsdag så ska jag till Hälso och sjukvårdsutskottet och sedan till Göteborg för att kolla på lokaler för en eventuell kommande gemensam lokal mellan Mp i Väst och Göteborg...

japp.. det var lite från mig

Ha det gott där ute

Göran

Ps
Jag och Kjell tittade på Sverige -Danmark i Lördags(Harrys sportbar) och i och med resultatet så var vi båda nöjda med tanke på Kjells danska släktskap----ler

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Tack för resultatrapporteringen från Hagavallen. Det oavgjorda resultatet gynnade tyvärr inte din poängskörd i Rätt&Slätt. Dina två rätt innebar att du blev eliminerad av Hannah i cupen!
Kvällshälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback