Info nytt

76717-133 Läcköslott

Snart är sommaren här och jag vill med detta kort symbolisera detta och jag kan ju informera om att jag är med i Läckös vänner. Jag tror på en fantastisk varm och skön sommar och när jag träffade mina sjuksköterske kollegor (La schema) i dag så sa jag detta då jag ska ha tidig semester.(Hela juni tom 7 juli) . Jag brukar inte tippa rätt när det gäller vädret om ni som läser denna blogg kommer i håg hur jag i november 07 tippade på en riktig vinter 08 i Lidköping. Så fel jag hade.

I dag var det kommunstyrelse och jag fick ersätta Kjell Hedvall (S) som är i USA (e-days) se hans blogg om detta.
Vi beslutade om att rekommendera kommunfullmäktige den 28 april att säga nej till ett kommunalt vårdnadsbidrag. Alliansen kommer att debbatera detta hårt på fullmäktige men då S-V -Mp har 26 av 51 mandat så är utgången given men om de återremiterar ärendet så räcker det med 17 mandat för detta så vi får se vad det blir.
Tommy Larsson (Kd) lär vara aktiv i debatten så kom gärna och lyssna på detta eller gå in på radion 93,8 mhz ! kl 18,15 till ca 20,30...
Detta var det enda ärendet som vi var oense i .

I morgon har jag och Linda Berling presskonfererns kl 13,20 vid sockerbruket om varför vi kan tänka oss detta ställe som plats för biblioteket...
'
Pratar med kanslisten som är trött men det blir intressant årsmöte !

mvh
Göran
Till
åsa... Jag anser som Peter och Maria att vi ska arbeta för en 35 timmarsvecka och inte 30 timmarsvecka i nuläget. Jag håller altså inte med Carl Schlyter i denna fråga som i många andra förresten.


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Göran, du läste väl vad 'en riklig mängd' personer sa i NLT.
Alla utom en ville inte ha biblioteket på Sockerbruket. Dvs en sådan samhällsinrättning bör kanske ligga mycket centralt och inte som en perifert liggande drive-in Mcdonald.
....Göran...glöm inte att svara på mina frågor gällande ditt mp-styrelse-kandidatur!
Morgonhälsning från Galeasen
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback