Info

 Hej !

Det har varit en trevlig vår dag där solen har visat sig på sin bästa sida ! Nu har jag varit på hälso och sjukvårdsnämnd och det var trevligt och engagerat då nu börjar informationen om Vg-vårdval ta farten och det blev en info gällande detta från Gun-Britt Paulo och visst det hon sade varit inget nytt för mig som varit med och förhandlat fram 7 partiöverenskommelsen och det känns bra i nämnden att ha en roll som den som är mest uppdaterad och detta retade nog en och annan främst i det borgerliga lägret ! Jag får tänka på detta framöver ,, ler......

Annars så tog vi emot delårsrapporten  och vår budget på ca 2 milliarder lutar åt ett överskott på ca 15 millioner,,
Jag hoppas vi kan undvika allt för stora överskott då detta kritiseras av regionstyrelse folk pga av föra årets överskott på över 200 millioner i våra 12 hälso och sjukvårdsnämnder.
Annars så återtog vi en upphandling av Grästorps vårdcentral.. återkommer om detta,, !
Vi fick också en information gällande detta med att vi ska justera ner tre nattambulanser till dag/helg och kväll från östra delen av nämnden till västra vilket jag kan se som en adekvat handling av SKAS-styrelse i relation till de problem som var med de ambulansinsidenter under 2007 och ni som läser denna blogg vet att min dåvarande flickvän var involverad i en av dessa i maj 2007. Jag hoppas och tror att detta ska bli väldigt bra ur ett medborgar perspektiv.
En annan viktig detalj var att vi vill att SKAS = skaraborgs sjukhus börjar skicka patienter till skara djursjukhus igen för magnetröntgen kamera undersökning. 

På kvällen hade vi MP Lidköpings möte och efter information kring viktiga politiska områden så vill vi : Flytta biblioteket till sockerbruket, stärka vår kultursatsning, stärka kollektivtrafiken, stärka klimatpolitiken  samt forsätta och satsa på en stark välfärdssektor inom skola, vård och omsorg.. Vi säger nej till vårdnadsbidraget.. vi fortsätter arbetet med hamnstaden . Vi ska ju träffa S och V den 13 maj gällande budgeten .. Jag utgår att vi ska nå fram till att vi ska kunna presentera en stark rödgrön budget för 2009-10-11..
återkommer om detta ! .....
Det var kul att vi kunde välja in Rustan Håkanssom som vår nya ersättare i utbildningsnämnden,,

Ni som vill träffa oss..Vi kommer den 17 maj att stå på torget (09-13(med Mp vara.. ska bli kul,,,

ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran igen! Du saknade en av medlemmarna på mp:s möte igårkväll. Jag hade som du ser på min sida 'värvat' henne till en cykelrunda ut till Ullersund och Stewes domäner!/ler/
....och tack för din snabba respons gällande fenomenet 'mest-mål-matchen'!
Ånyo hälsning från LSS
Gunnar

Postat av: Rustan

Tack! Det var ett givande möte, jag fick veta mycket om olika områden som vi jobbar med.

Tyvärr har jag möte i Stockholm sent på måndag, så jag kommer inte till KF förrän framåt 19, eller eventuellt ännu senare om några snåla byten jag satsar på inte går in...

2008-04-24 @ 09:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback