Kort och gott

Hej på er `bloggisar´och andra som läser denna blogg...

Jag har varit i Stockholm i lördags och träffade de som mig är ordförande eller sammankallande i sina valkretsar/regioner och det var trevlig och informativt. Peter Eriksson informerade kring våra frågeställningar gällande ; Eu frågan och att partistyrelsen vill att vi på kongressen ska besluta om en medlemsomröstning gällande om vi ska ha kvar Eu-utträdet eller inte. Vårt förslag gällande att slå ihol Arbetsförmedling, Försäkringskassan samt förstatliga Socialbidraget. Peter anser att denna fråga är mycket viktigt att kongressen tar ! Återkommer om detta. Annars så gick vi igenom läget i landet ur ett medlemsperspektiv och vi ska försöka jobba konstruktivt med frågan på valkretsnivå framöver. Målet är 4 % medlemmar av antalet röstande på oss enligt modell från Niklas Attefjord. Det skulle innebära att vi ska gå från ca 9000 medlemmar till 12000 t om 2010.
Detta var ett mycket bra möte och vi ska fortsätta att ha detta regionordförande träffar ca 2ggr/år ledda av styrelsen för kommuner och landstingen (SMILK).

Annars så har jag fått reda på att jag inte fick förtroendet från valberedningen att bli vise ordförande (lite överraskande) Hur som helst så kandiderar jag fortsättningsvis och årsmötet beslutar på lördag ..
Min kandidat till orförande posten är Laila Åkerberg.. Återkommer med info i detta efter lördagens möte..

Är i Vänersborg i dag och träffade ; Stefan, Birgitt, Lise och Birgitta.--- trevligt som vanligt.. Diskuterade framtid när det gäller budget och man kan väl säga att det ser lite tungt ut när det gäller kostnadsitvecklingen för en budget värd ca 37 miljarder varav sjukvården 31 miljarder så vi får nog bli sparsamma..men vi ska inte komma ut med vårt förslag förrän i mitten av maj.. återkommer förståss i detta ... !

ha det gott

Göran

tack för stödet (kommentarerna ) Jag ska förtydliga mig framöver när det gäller Gunnars frågor,...
I morgon är det kommunstyrelse och då behandlar vi Alliansens motion gällande vårdnadsbidraget och jag kommer att säga nej !

Kommentarer
Postat av: Åsa

Håller du med dina partikamraterna som jag länkar till i mitt inlägg nedan? Och varför i så fall?
http://vindvirvel.blogg.se/1207593784_miljpartiet.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback