PÅ g, e igen...

76717-129

Nu har denna sida äntligen öppen igen för debatt och inlägg.. det har varit full fart med både stockholmsresa med Christoffer Green när förtroenderådet träffades i det nya partilokalen vackert beläget vid slussen !
Maria och Peter berättade bl,a om det fina mottagande de fått av S- partistyrelse (Över 40 personer) och de framstår för mig mycket tydligt att Maria och Peter sätter stort hopp på att det redan till slutet av hösten 08 kan bli något mellan de båda partierna,, (spännande tycker jag som står bakom denna strategi och pratade med Carina Olsson( riksdagskvinna för S- som sitter i Lidköpings kommunfullmäktige om det i måndags kväll)
vi var ca 25 personer ordinare och ersättare från hela landets riksdagsvalkretsar och vi fick ställa frågor till våra språkrör och jag frågade blandannat om detta med -De borgerligas vilja till att försvaga strandskyddet.. och detta med plan och bygg lagen och hur vi ska agera framöver på områden som är klimatskörbara och det skulle vi titta vidare på sa Peter,,
Det var två viktiga dagar och man får alltid med sig mycket när man sitter på dessa möten om hur det ser ut i landet och det är bra..
I måndags var det kommunfullmäktige och läs gärna lidköpingsnytts reportage om detta möte..,
Jag är oroad över hur snabbt man vill få första spadtaget i marken gällande hamnstaden (hösten 2010) och stälde en fråga om detta till föredragande tjänstemän kontra klimat och sårbarheten och han gav ett vakt svar skulle jag säga att man ska jobba vidare med det..
Jag anser att man skulle ha gjort en klimat och sårbarhetsutredning först och sedan gjort resterande planering men detta säger alla förutom V nej till så detta är läget..
Det är höga exloateringskostnader som kommunen vill ha igen så fort som möjligt förståss men det får inte riskera de framtida generationernas boende i detta område eller hur,.. Jag återkommer i detta och för er som påstår att jag och Kjell alltid kommer så bra överrens kan jag nu informera att just här är vi fortfarande inte på samma uppfattning men jag kommer att vara påstridig när det gäller detta med säkerhets aspekten..!

Ha det gott
Göran



Kommentarer
Postat av: Gunnar

Godmorgon Göran!
Här kommer en lägesrapport från Solhagafronten. SSK Lisbeth hälsar till dig och vill framföra att du ska fortsätta visa 'framfötterna' i den politiska arenan såsom du redan nu profilerar dig!
Dags att promenera hem!
Gunnar
Glöm inte att träna inför Vätternrundan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback