kort o gott

Hej på er alla bloggisar !

Nu kör vi hårt kan man säga i det politiska !
I dag åker jag till sthlm för möte med sjukvårdsgruppledare för Mp i hela landet samt vår riksdagsman Tomas Nihlen.
Jag ska få lyssna på Toivo Heino som är ansvarig tjänsteman för riks när det gäller vårdvalet som ska bli ett riksdagsbeslut senare i höst och det ser ut som om det blir tvingande och det sätter alla landsting som nu inte arbetar med frågan i ett tuft läge om man säger så. Vi Vg regionen jobbar ju sedan snart ett år med frågan tillsammans med Region Skåne så ligger vi bra till , men jag vill säga att jag vill inte ha ett tvingande system från riks men vi som vet hur Allians regeringen arbetar vet att så blir nog fallet !

På tisdag är det kommunstyrelse i Lidköping och då ska vi diskutera en satsning vindkraft på över 20 st på Hasslösa fältet,, mkt positivt,,.
På Torsdag är det hälso och sjukvårdsnämnd i Mariestad och nu börjar diskussion om 2009 och vårdutbud..

Jag det händer mycket ..
I september så är det mp-medlemsval om ja att ha kvar utträdet och nej att ta bort det till Eu..
Jag säger nej.. se 

www.nejtilluttradeskravet.se
ha det gott
Göran


Kommentarer
Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Tack för att du svarade på mina 'funderingar' i min senaste kommentar/ler/!

Hälsning från hemvården i Råda

Gunnar

Postat av: Gunnar

Hej Göran!

Idag har jag förflyttat mig till LSS. Det var lite bilåkande på förmiddagen med diverse mediciner o hjälpmedel, men nu är det lugnt.

Jag kollade på vårt schema och 'roade' mig med att lista ut dina förkortningar. Dvs vad du har för dig i politiken den närmaste tiden.

Vi ses på lunchen imorgon. För det var väl imorgon onsdag vi bestämde?!

Hälsning från Vinbergsgatan

Gunnar

2008-09-02 @ 13:41:48
URL: http://www.gunnarkarlqvist.se
Postat av: Kenta

Hej,

Ville ställa en fråga men hittade ingen knapp därför ställer jag den här. Vill bygga nytt hus i Lidköping. Är väldigt miljömedveten och vill därför satsa på solfångare. Ska man bygga hus med solfångare är ett svart tak att föredra eftersom man får ut bästa möjliga effekt och för att det syns minst. Tyvärr har kommunen(byggnadsnämnden) bestämt att i Lidköping ska det vara rött taktegel. Ställde frågan till Kjell Hedvall och han undersökte och återkom med svaret att han inte kunde förstå varför byggnadsnämnden valt att ha såna regler. Jag tycker att det är förödande för miljön och kan inte förstå varför kommunen tar så dåliga beslut. Det är inte många nya hus i Lidköping som byggs med solfångare. Kan du undersöka om man kan få avsteg och få välja svart taktegel om man vill bygga hus med solfångare. Har hört att det är många fastighetsägare som har liknande synpunkter.

2008-09-03 @ 14:23:18
Postat av: Göran Larsson

Hej Kenta ! Ska ta upp frågan naturligtvis. Detta verkar mycket bakvänt med tanke på vår vilja att förbätra för att vara miljösmart. Jag har ett tips till dig att skriva till repektive ledamot i m/b nämnden samt även till kommunstyrelsen . Många politiker är omedvetna om detta !



tack för att du infade mig !



mvh

Göran

2008-09-05 @ 10:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback