Gl nytt

I går regionfullmäktige och i dag Hälso och sjukvårdsnämnd ,,, ,men i morgon ledig !  Du kan kolla på Vg -regionens hemsida för att följa regionfullmäktige i efterhand.. Jag fick med mig Leif Blomqvist på åsikten att det var fel av Västtrafiks marknadsavdelning att stoppa affischen med två killar och en kondom ! Bra ,,, Jag hoppas nämnda marknadsavdelning inte gör om samma typ av diskriminering i fortsättningen !
jag debaterade också för en skattehöjning på 50 öre så att vi skulle slippa besparingar inom vården !
Detta gick inte igenom .. Nu får vi se vad som sker av de 900 millioner som sjukvården ska spara de kommande 3 åren !
Men kom i håg att MP sade nej till detta !

Det är skönt på alla sätt men visst är det kul att hålla i gång inom politiken omän påfrestande nu i dessa kristider där vi inte minst har en stor kris inom våra bilföretag , SAAB och Volvo, framför oss !
Det finns ungefär ca 120 000 jobb inom vår bilindustri inkusive underleverantörer ! Detta kommer att påverka vår offentliga sektor med ca 700 000 anstälda och inte minst här i västsverige , där både Trollhättan, Göteborg och Skövde har många anstälda !
GM och Ford lär vara tvunga att på något sätt avyttra sina utländska bilbolag för att få kongressens stöd och det krävs nog att den svenska regeringen nu börjar agera mer aktivt frågan på ett brett plan ! Vänta och se håller inte !
Det krävs dialog , omstruktureringar och nya satsningar inom grean inovation ! Här måste samhället göra en insats menar jag ! jag som skattebetalare är beredd att släppa pengar till ett sådant ändamål !

ha det gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback