GOTT NYTT 2009

Denna sista dag på året kommer att vara en mycket trevlig dag, då jag och Madde ska fira sista kvällen för året, för att skåla in det nya året hos min ssk kollega och vän Gunnar med familj !

Ett år har så mycket i bagaget att det knappt gör sig att sammanfatta det på denna sida mer än att göra några nedslag i det !
Det har politiskt varit ett arbetsamt/ trevligt år där jag fått jobba hårt på den kommunala nivån för att hålla i hop vår verksamhet i sammarbete med S och V i vår majoritet !
Vi har lokalt haft evenemangshallen som den stora grejen som slutade i ett beslut i kommunfullmäktige den 29 juni !
217 millioner byggnad skall ny bli en succe mina vänner så det är bara att se möjligheterna med denna kombinerade is och evenemangsarena in i framtiden !
Regionalt så är det arbetet med att få till ett grundåtagande/ resursfördelningssystem till våra ca 140 vårdcentraler utifrån den nya nationella regleringen för primärvården som tvingar oss att införa ett vårdvalssystem som gör att vi skall ingå i det nya lagrummet LOV en ! Lagen om valfrihet som innebär en större möjlighet för privata företag att bedriva primärvård !  Det skall nu till beslut samt genomförande av VG PV i oktober 2009 !

Dessa är de två saker som jag som politiker haft att göra med mest under året ! Annars så har det varit kul att tillsammans med Hanna ha tagit hand om Kållandsö GoIFs damlag i DIv 5,. Vi blev 4,a av 8 a lag..
ca 55 träningar och 18 matcher varav 14 seriematcher ! Kul har det varit men arbetssamt förståss !

Det viktigaste i det privata är förståss min förlovning med Madde den 12 december !

Vad vore livet utan kärlek !
 
Ha nu ett riktigt gott nytt år och lägg det gamla till handlingarna med att ta med det positiva i det och låt det negativa läggas i papperskorgen !

vänligen

Göran Larsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback