kort o gott

En helg springer i väg fort och jag har haft en del att göra som vanligt och det mesta har varit positivt om än att man känner av en viss stress i dessa årsmötestider och kommande budgettider på dörren med viktiga beslut och prioriteringar som inte är alldeles lätta och inte helt okompliserade men detta är ju tjusningen med det jag gör så det är ingen ide att gnälla utan bara att ta tjuren vid hornen som det heter !

I går var jag först ordförande på Mp Varas årsmöte och det var kul att den nya styrelsen valde Sten Sundvall som ny ordförande efter Solveig Andersson.. Mötet var trevligt och det verkar som om vi kan komma att få in ett mandat i Varas kommunfullmäktige vilket känns inspirerande !

På Eftermiddagen var jag och Hannah som spelade själv i Götene och ledde vårt damlag till seger med 3-0 (0-0)
Vi använde allla som kunde = 18 spelare och det gick bättre än väntat,, Jag känner att detta kan bli mycket bra framöver..kul på alla sätt..-


Sedan på kvällen var det förmöte med Samhällsbyggnadsnämndens majoritetsgrupp vilket var trevligt som vanligt omän att det måste diskuteras och temat var kollektivtrafiken som vi måste besluta om hur vi ska göra framgent !
återkommer i detta !  Vi har bra klimat i gruppen och det är högt till tak vilket gör att man kan diskutera på ett bra sätt !

Ha det gott
Göran
Kom till kommunfullmäktige i kväll kl 18,15 till 20,45 och lyssna .,., vi ska diskutera Arenan blandannat-

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Jag fick med kort varsel ett kvällspass av Irené. Rätt så lugnt - trots att jag fick Järpåsdistriktet - så jag försökte finna kommunalfullmäktige på radion - men jag fann inte denna kanal. Sänder lokalradion i Lidköping fortfarande från Vinbergsgatan?
Trevligt för dig att du fick börja din 'manager-karriär' i Kållandsö med en vinst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback