Kort och gott


Hemma igen efer en trevlig helg med Gunnar i Manchester England. 

PÅ Fredagen var vi på en musical Sister Act som var mycket bra ! Det var en blandning av gospel, negrospirutal, soul .
Sedan var vi i Liverpool på lördag och såg på matchen Everton-Redding  1-0 på en nästan fullsatt Goddison Park.
På söndagen var ju den stora matchen Man-U mot Man -C och det var en fantastisk upplevelse ävan fast mitt lag fick stryk med 1-2 (0-2)  , Strålande väder ca 12 grader och solsken och fullsatt 75 000 .
För 50 år sedan så dog 8 man -u spelare och andra journalister mm i en flygkrasch i Munchen och därför hade vi en tyst minut innan match start och detta om detta skulle respekteras var den stora diskussionen i engelska tidningar flera dagar innan match och man fruktade att City suppotrarna inte skulle respektera detta.
Sven-Göran Eriksson hade skrivit ett eget brev till alla suppotrar t om angående vikten av att respektera detta.

Nu gjorde alla detta och vi som var där fick alla var sin halsduk av Man-U  och vi stod upp med denna hållandes mellan händerna under den tysta minuten samt att C supportrarna gjorde också detta med sina blå halsdukar.
Det blev en total tystnad efter att detta introduserats av säckpipesång , Detta blev mycket fint och en fin hyllning till alla som omkom i den tragiska olyckan i Munchen 58.

Gå in på gunnars hemsida,,,
www.gunnarkarlqvist.se


Jag kom hem i går och var på möte innan det extra styrelsemötet med S och vi pratade även om dagens arbetsutskott, När det gäller mötet i dag så blir det kl 16,30..
Det handlar om att starta anbudsprocessen  och att vi ska ta detta i fullmäktige och slutligen innan man helt sätter ner foten i ärendet skall vi ta beslut i Juni fullmäktige i samband med budgeten.
återkommer i detta !

När det gäller kommande intressanta ärenden __från Arbetsutskottet

Biblioteksplanen ........ var ska huvudbiblioteket finnas i framtiden,,,,Det får politiken ta tag i ?
Lördagsbussarna gratis.. _Utvärdering gjorts..... Vad göra = Politiken får ta tag i ?
Fair trade                           = Motion från V ,, titta på hur andra kommuner gör .. politiken tar tag i ?


det var lite kort och gott

Göran

Kommentarer
Postat av: Bror

Jag som trodde Ipswich var ditt lag.......ring mig

2008-02-12 @ 20:25:59
Postat av: Gunnar

Tack för en trevlig kamratskap på vår färd i västerled.
Som du redan har sett har jag 'publicerat' rikligt med bilder på min sida, men ikväll har jag även ordnat så att man kan se några av dom fotografiska 'film-mästerverken' jag tog med min mobil.
Nåja, man kan iallafall höra att det var ett herrans liv!
Kvällshälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback