lite av varje


En dag på förmöte i Vänersborg inför Regionstyrelsen den 4 mars och jag och Stefan. Birgitta, Tony och Lise hade som vanlig bra diskussioner gällande att vi ska via pengar som är kvar efter 2007 års regionala budget på 400 millioner gå på majoritetens förslag om förbättrningar inom sjukvårdsprocesserna samt gällande regionens centrala servicenämnd och två saker till men vi lägger till en inrättande av en klimatfond på 50 millioner...

Jag och Tony diskuterade också min kommande interpellation om vad som hänt med det svaret på min homo. bi och trans sexualitets motion där svaret var nej till anordnande av centrala utbildning utan man skulle skicka ut viktig inf material till nämnder och styrelser i detta häradet men jag har inte märkt något från min nämnd , HSN 9 , utan jag undrar nu och ställer frågan till Regionstyrelsens ordförande Roland Andersson vad som egentligen har hänt,,, Följ denna debatt på nästa regionfullmäktige den 22 april då jag också ska diskutera min motion gällande att föra in komplementärmedicinskt kompetens i program och prioritets rådet i Vg regionen som bestämmer när nya behandlingsformer ska upp till beslut i HSU (Hälso och sjukvårdsutskottet)
Majoriteten säger nej = C , Fp och S emedan V och sjvp och M stöttar oss i denna fråga !
Lyssna på debbatten i denna fråga , Den kommer bli kul ... lovar detta !

Jag och Tony ska träffa vår Riksdags kvinna Gunvor G på torsdag i Göteborg och sedan på fredag är det studiebesök på Ipsoma .. institutet,,. psykosomatisk vård,,
Efter detta är det invigning av vår lokal i Göteborg !
Samt på lördag ska jag och Tony prata vård i lokalen på Lördag fm.. Det ska handla om vår syn på närsjukvården !

Ja i kväll var det kommunfullmäktige och det var trevligt då vi alla partier var överrens om allt !  Är vi ett parti eller !
Oppositionen verkar hålla med oss i allt och det är bra men är det bra för demokratin,, det behövs en tuffare debatt i KF,,, Jag fick nu vara med i en ,, gällande ordet ,, klimatdumt att inte satsa på klimatsmart byggande emedan Mario tykte det var i sig klimatdumt att göra is i en hall !  Alltså en grön och en röd i en debatt,, och vi sitter i majoriteten emedan Alliansen verkar helt inne på att vara snälla och tycka som oss !
I Hallfrågan är vi alla överens och nu kommer det nog bli ett ja i juni om det inte visar sig bli som innan vi drog ner på volymen på hallen fråb 17000m2 till 15000 m2 !

Eftermötet mellan majoritetens Ks och Sbn slutade positivt gällande att vi ska satsa på kollektivtrafiken !
Återkommer i morgon gällande detta efter SBN mötet kl 13 till 18

Göran Larsson

Kommentarer
Postat av: Gunnar

....och jag vill bara påminna dig om att jag hade en undran ifall lokalradion fortfarande sänder från Vinbergsgatan? Dvs ifrån kommunalfullmäktiges sammanträden.
Hälsning från
Gunnar

Postat av: Göran

Hej Gunnar !

Jag lokalradion på 93.8 mhz...

mvh
GL

2008-02-26 @ 23:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback