PRESSMEDDELANDE I EU FRÅGAN

Jag vill uttrycka en eloge till Maria och hennes tydlighet i denna fråga som vi nu har brottas med allt sedan Eu -inträdet 94.

Miljöpartiets grundläggande ideologi står inte emot att vi använder oss av ett överstatligt organ som Eu och ställer starka klimatpolitiska krav och detta måste vi använda oss av i dag för att ställa krav mot hela världen !

Klimatpolitiken är i dag på allas läppar och snart är väl alla övertygade om det hotet som nu finns om vi nu inte tar krafttag i denna fråga !

En nation klarar inte att ställa krav utan då krävs det en organisation som Eu som i detta fallet kan göra så mycket mer än ett enskilt land i Europa ! Tiden är knapp att få till stånd viktiga beslut inom detta område inom Eu för att påverka resterande värld och då inte minst USA ! Det vore dödgrävarpolitik att gå till Ep-parlamentsvalet / Riksdagsval för att be om ett utträde ur denna organisation som vi med all rätt på många sätt inte gillar men nu har vi en chans att ställa om Eu till att tä ännu tuffare klimatpolitiska beslut mot sina medlemsländer och ut mot världen och för att vi ska vara trovärdiga här så får vi nu bita i det sura äpplet pga att fördelarna nu överväger nackdelarna att vara kvar i denna överstatliga organisation.

Göran Larsson


Kommentarer
Postat av: Out There

Har du också ändrat dig angående uttåget ur EU?????

2008-02-28 @ 09:48:47
Postat av: G L

Jag har inte ändrat mig faktiskt då jag redan inför förra Ep-parlamentsvalet deklarerade att jag inte tykte man skulle driva detta med ut ur EU då detta hade spelat ut sin roll och gjorde oss mindra trovärdiga i vårt viktiga gröna arbete i Eu mot centralisering och överstatlighet men när det gäller klimatfrågan så krävs det överstatliga beslut och nu är denna fråga av högsta prioritet och jag håller med Maria till punkt och pricka i detta !
¨
göran

2008-02-28 @ 14:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback