Hej där !

76717-106

Nu har jag varit på kommunfullmäktige i måndags där jag var uppe i debatten om det beslutade Viktoriahuset där vi ska få ett naturrum på Läckö och det blir bra ! Det ska käna som adminstration samt restaurang mm och det ska bli intressant att se när detta invigs. Det är den avgående landshövdingen Göte Bernardsson som har ordnat detta. Tillsammans med regionen och hovet har lämnat ut namnet ,,, Vi betalar några millioner i investering medan regionen står för den årliga driften på ca 1 million..Turister kommer att få se vilken fin natur och skärgård vi har och jag sade detta om det hållbara samt att vi behöver utveckla kollektivtrafiken samt möjliggöra en cykeleled till läckö.
Läs dagens NLT om detta och det kommenteras även av Lidköpingsnytt !
Veronica var uppe i vår motion om att det behövs en kommunalplan för IV-programmet,, och detta blev beslutet efter att Marita Bengtsson yrkat på detta istället för handlingsplan... kul att vi fick igenom denna ! Bra för iv-programmet !

PÅ tisdag och onsdag har jag varit på Lidbeckska-huset och fått höra redovisningar från varje nämndordförande /förvaltningsordförande om deras verksamhet och frågeställningar inför framtiden och detta inleder budgetprocessen som avslutas med att vi beslutar om budget i Juni månad.
Mycket att träffa alla och få en dialog. Jag dokumenterade allt så att jag noggrant kan gå igenom alla för gruppen inför förhandlingar om budget md S och V.
När det gäller evanemangshallen så får vi dragning på tisdag den 5 februari. Återkommer med info om detta.

I Nlt i dag så får jag respons från Appelqvist som ogillar min inställning om E 20 och 2 plus 1 väg och det är ok men han drar orimliga växlar när han säger att jag i och med detta uttalande i NLT till stöd för vägverket skulle ställa mig mot en utbyggnad av västra stammbanan,, vilket är rent nonsens. Jag ska svara honom..

Hade träning med damlaget på korpen och vi var 18 med mig,, mkt bra,,,vi hade styrka samt spinning på ca 70 minuter lett av en kvinnlig ledare......
Jag var nog tröttast av alla,.,,,, ler
träffade Marita Bengtsson / Ordförande i kommunfullmäktige på korpen oxå... bra att ledande politiker tränar,,,

Nu är jag i skogen och ska imorgon hjälpa till och flytta kansliet till det nya på Ekelundsgaten 4,a  i Göteborg--

Detta var lite kort rappat om veckan,,, återkommer med analyser om vår kommunala budget mm'

Göran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback