Info om i går


Hej alla bloggisar,,,,,, bloggar från skogen om man säger så !

Vaknade i dag med NLT och Kjell Hedvalls uttalande om Evanemangshallen och det eventuelt kommande beslutet att släcka den nuvarande Arenan pga för höga kostnader per år om man bygger inomhushallen.
Jag pratade om detta med Bo Eliasson och Bertil Arvidsson samt även med Kjell Hedvall,
Jag ska träffa Socialdemokraterna på måndag kl 18,30 så då får vi diskutera mera. Ringde även runt lite och pratade med mina kollegor ; Josef Kjellqvist samt Alexandra Ryberg och diskuterade detta och det är väl så att detta kan bli faktumet att man måste välja om vi ska kunna bygga denna Evanemangshall pga vi ska kunna klara kostnaderna per år och inte behöva spara i skola vård och omsorg. Vi i Mp kommer att ha årsmöte den 21 februari och då samtidigt besluta om vårt ställningstagande i detta !
Det är bra att man diskuterar  med isalliansen om detta så vi vet deras ställningstagande .
Nu har det redovisats i NLT från den av oss gruppledare anmodade utredningen innan vi hade information om detta och det var inte bra tycker jag men får accepteras pga frågans heta natur och medias intresse.
Det är svårt för vårt kommunalråd att inte uttala sig så jag har förståelse för detta !

I dag var jag annars i Göteborg på en folkhälsokonferens som var mycket givande !
Vi var flera hundra politiker och tjänstemän och flera Mp,are vilket var kul. Det övergripande handlande om tillväxt och folkhälsa och dess gemensamma nämnare. Mycket bra föredragshållare som Gunnar Detterberg som diskuterade detta med vår demografikurva och behov av fler i jobb på ett mycket intressant sätt. Han kommer ut  med en bok i februari som kan vara intressant för er som gillar övergripande samhällsekonimiska frågeställningar ! Vi hade föredrad om mäns våld i nära relationer samt även om kultur i arbetslivet,,,
Vi fick också höra kommunalrådet från Vara  och från  Tjörn berätta hur de ser på folkhälsa utifrån tillväxtvariabeln.

Ha det gott

Göran

 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej! jag har dragit igång en tävling på min blogg, tävlingen hittar du här: http://hsomihg.blogg.se/1200698631_191_08_tvling_.html

Kika in!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback