Kort och gott

Sitter på residentet i Vänersborg och jobbar !
 
I går tränade jag damlaget för första gången och det var 17 personer och vi sprang 2,5 km samt tränade inomhus en timme ca. På onsdag blir det badhuset.. Kul att vara i gång !

När det gäller politiken och min och Tonys gemensamma kandidatur till partistyrelsen så är det ju så att det är mycket viktigt att man nu innan Kongressen tar sitt beslut får stöd ute hos våra ca 43 mp kommuner i Västra Götaland för att deras valda ombud eventuelt sedan kan komma att ge oss deras stöd.

Det är så att det är varje valkrets 29 st i Sverige som på sina årsmötet röstar fram sina valberedare som bildar riksvalberedningen med 15 ordinarie och 14 ersättare. Som till kongressen kommer med ett förslag till partistyrelsen på mellan 15 till 21 personer.

På själva kongressen får de från kommunerna valda ombuden rösta på samma antal på som riksvalberedningen förslår om inget annat beslutas på kongressen !
Jag har ju varit mycket aktiv i regionen sedan 2002 både externt men även internt då jag varit ordförande i Mp skaraborg sedan 2002. Så jag hoppas naturligtvis på stöd inte minst inom Västragötaland både för mig och Tony när vi nu gemensamt kandiderar till detta uppdrag !

Jag är ju lite av en tävlingsmänniska så söker jag något så blir jag självfallet besviken om jag inte blir invald !
Men kommer Tony in och inte jag så är jag nöjd med detta då vi kandiderar gemensamt  !
Jag tycker denna process är viktig så jag kommer att fortlöpande informera om den på min blogg för jag tror att
det kan vara intressant i demokratisyfte !

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Göran! Jag fick följande inlägg i min gästbok;
Kolla in snygg-supportern;
"Manchester
Jag håller med Madde ang .foton,skärpning Göran Larsson-mer foton på Gunnar när ni drar till England!
Synd bara att ni inte ska bo på plysch-hotellet...
Gör som jag,tag er tid att kolla in Gunnars 80-tals foton på Manchester United!!"
Underskrivet av vår kära vän Alexandra Ryberg

Har-just-gått-upphälsning - efter nattpass.
Gunnar

Postat av: Johan H

två små detaljer bara, även GU utser två repr till RVB. de sitter med som ordinarie. och ps-förslaget RVB lägger fram ska vara 15, 17 eller 19 pers inklusive språkrör.

2008-01-23 @ 14:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback