Varje soluppgång är symbol för livet i sig !



Sommaren är fantastisk och jag hoppas ni njuter av både upp och solnedgångar som denna bild speglar.
Jag sitter hos min tjej och ska snart åka i väg till hennes faders födelsedag .

Man kan ju säga att varje dag är ett liv och för varje gång det är soluppgång så påbörjas ett liv och vad jag vet så finns det ju i djurlivet, såsom våra dagssländor !
Det är viktigt att förstå sig på symboliken i livet och jag tycker att vi skulle vara bättre på att ta vara på dagen och leva här och nu och det är väl meningen när vi firar någons födelsedag !

Jag jobbar för fult annars som sjuksköterska natt i kommunen och det är ett mycket trevligt jobb och jag vill ge en eloge till alla duktiga medarbetare ; sjuksköterskor, underskötreskor, vårdbiträden mm ! Alla gör ett fantastiskt jobb med att ta hand om de gamla och andra i kommunen som behöver stöd och hjälp på våra boenden, korttiden, gruppboenden eller i sitt egna hem !
Nu framöver kommer jag att jobba ca 15 nätter på 3 veckor då det är semestertider så kan man gå in extra och jobba vilket jag gärna gör !

Politiken är väl på semester även om det händer nå lite av och till ! När det gäller änghagen och dess handelsområde så är det ok att inte stänga livsmedelsförsäljningsmöjligheterna men vi ska veta av riskerna med detta att närliggande handel i centrum i tex gammelstaden kan få det svårt !
Från Mp var vi mycket negativa till detta med skararondellen som det inte blev av och det känns bättre med Änghagen och jag kommer att följa arbetet med detta då jag sitter i samhällsbyggnadsnämnden !
Viktigt är att alla ska kunna komma dit och då måste kollektivtrafiken vara prioriterat där tycker jag och kunna åka in på området ? Räcker väl inte med nuvarande hållplats ? Återkommer om detta !

Göran

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att ni gör ett fantastiskt jobb med våra gamla, tur att ni finns!

2008-07-18 @ 00:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback