Lite av varje

76717-95  Jag får många frågor om detta med min medverkan i Arnfilmen och¨så här såg jag ut när jag var med som adelsman och dansare på Cecilia och Arns brölopp som kommer att ske i den nu kommande 2,a filmen som har världspremiär i september i Skara i år. Det är kul att så många frågar i vilken film jag är med och vad jag gör för det visar på det enorma intresset av denna film om Arn !
Götene kommun satsar bra just nu när det gäller arn-land på kinnekulle och jag tycker att det är bra .

Nu är jag på semester från jobbet som sjuksköterska tom 4 juli och kommer att åka till Tyskland med min mor och flickvän med dotter. Till min moders födelsestad Bardowiik..
Det är alltid trevligt att träffa familj och vänner där samt att jag med flickvän och dotter ska åka runt i tysklamd också ! Jag ser fram mot detta !

I politiken så stundar budget beslutet i Regionfullmäktige den 9 och 10,e juni samt i kommunen den 16 juni. Det ska bli trevligt.
I regionen vill vi höja skatten med 50 öre med satsningar på västrafik och primärvrd men vi får inte medhåll av majoriteten som kommer att kräva effektiviseringar på 1% inom sjukvården och inte tillräckliga satsningar till västrafiik där vi på tre år vill satsa 1,5 milliarder mer.l
I kommunen har vi extra möte nu på tisdag kl 16 och då ska vi nog bli klara med allt !
Inga besparingar inom den kommunala välfärden med att vi om allt går i lås ska kunna få till en kostnad för 12 millioner i drift en Arena för främst isidrotter,,, Jag återkommer om budgeten innan den 16 juni men jag är positiv och tror på en bra rödgrön budget med S-V och mp, !

I dag i högsommarvärme ca 28 grader på mellbyvallen vann damlaget med 5-0 (2-0)
Vi spelade ett säkert 4-5-1 spel där de höll mycket boll men vi kontrade in de flesta målen..
Denise 3 mål, Emilie 1 mål och Simone 1 mål.
Vi hade 20-6 i bra avslut samt ca 10-4 i hörnor..
Vi gjorde vårt första mål via hörna detta år och det kändes bra då vi tränade på detta i förra veckan och vår nya hörnskytt Julia var duktig på detta !
Nu har vi 10 poäng 6-3-1-2  9-8   ( Nästa match den 15,e juni kl 18 mot Örslösa/Söne.. )

ha det gott

Kommentarer
Postat av: Mats H

Hej, skriv garna i LFT. Dina texter om politik, film mm passar very good there!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback