Hej alla !

76717-97

Miljöpartister gillar väl samma saker som alla andra eller är vi annorlunda ! Jag tror inte detta om man tänker på 300 000 tusen som röstar på oss men ser man på olika företrädare så kan de ju finnas olika perspektiv . Jag är tes kommen in i mp 98 för dess progressivitet i sexualpolitiken, demokratin och socialpolitiken i stort och inte från miljösektorn och detta är ett faktum som är intressant studera när vi kommer till våra årliga kongresser
där man verkligen kan se skillnader i hur människor är vilket i sig är mycket positivt och spännande och ger en växt och dynamik i partiet,,,

Nu är vi förenade i klimatpolitiken och det är klart att denna fråga kräver ansvar men det kan inte innebära att man ska skuldsätta alla bilåkare eller köttätare utan vi ska hjälpas åt att ställa om vårt samhälle som ej är beroende av oljan mm, ! Denna bild får symbolisera detta !

I går var jag i Göteborg och var med på invigningen av vår gemensamma lokal på Ekelundsgatan 4-.- Mp Göteborg, gu Göteborg, gu Väst. Mp Väst, Mp Riks........
Vi var ca 70 pers,, 60 från Göteborg och jag var själv från Skaraborg men i mitt tacktal så hyllade jag att vi  nu gör detta i Göteborg och detta ska nu vara navet i kommande valrörelse 2010...

På förmiddagen var jag och Gunvor G (Riksdagsman) på Institutet för stressmedicin (ISM) Vi fick träffa deras hela stab på 5 personer,,, Verksamheten är unik i Sverige och ligger under regionstyrelsen,, kostnad 15 millioner per år och de både forskar på utmattningssyndrom(UMS) Remiteras från primärvården och forskar på detta !
Man har nu färdigstält ett vårdprogram för primärvården främst för denna patientgrupp som har (UMS) .
Mycket intressanta två timmar,,,
Detta område är mycket viktigt och i dag ser man att ca 58 % kan komma tillbaka till arbete efter 2 år av deras patienter! En viktig del i forskningen är att  kognitiv terapi och fysisk aktivitet är mycket viktig..
Vi i mp jobbar ju mycket med denna fråga och jag kommer att följa iSM , s arbete framöver !

Ja det om detta,,. ikväll är det fest och jag ska vara utklädd till en Karibisk strandraggare ...hon jag går dit med kommer att vara pirat,,,,

Ha en skön helg,..

Göran

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Karibisk strandraggare och pirat!
Jag var på samma tillställning 'som personal' och fick möjlighet att ta en bild på Göran som karibisk strandraggare samt på "hon jag går dit med kommer att vara pirat,,,,"
Bilden finns förstås på min hemsida. Jag tror inte att Göran kommer att nyttja den lika ofta på sin hemsida som till exempel 'Göran i tänkarposé'! /ler/

Förresten Göran. Vad tog du vägen? Jag stog och langade ut den 'karibiska grytan' på 'löpande band' och jag väntade på att du skulle dyka upp i den ivriga 'mathungriga kön' så att jag kunde förse dig med en extra vällastad tallrik!
Morgonhälsning
Gunnar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback