allmänna nyheter

Hej på er alla ``bloggisar` !

I dag har  vårdförbundet sagt ja till budet :

Det löper på tre år och garanterar 4 % löneökning.först året, 3 % år 2 och 2 % år 3.
I kronor handlar det första året om ca 1000 kronor plus lokal lönebildning. Avtalet innehåller också en lägstalön på 21 100 kr från mars 2009 för alla med ett år i yrket.

Jämfört med det lönebud som man först sade nej till så är detta ca 0.5 % högre samt att tiden för att nå lägsta lön flyttas fram 5 månader,

Jag som sjuksköterska är nöjd och tycker att det är bra att de med låga löner nu får det bättre..

I dag var jag annars i Vänersborg på hälso och sjukvårdsutskottet och där tog man ett bra beslut gällande regionala riktlinjer för papperslösa(människor utan medborgarstatus alt skyddad identitet..
Vi har drivit denna fråga och är nöjda..

Den regionalpsykiatriska handlingsplanen utvärderades och det verkade positivt i de flesta nämnder med lokala planer men dock har nämnd 11 och 12 i Göteborg ej faststäld någon ? 12,an inkluderar detta i närsjukvårds arbetet med Angered.
Man vill titta på att utveckla den regionala framöver då den nuvarande redan har vissa svagheter.

Detta var lite av intresse från detta möte,, Gå gärna in på västra götalands regionens hemsida och läs om politiken,,

I kväll tränade jag tjejerna i laget igen och det var 11 ( Tobbe, Virre, Linda, Julia,Matilda, Kristin, Frida, Teres, Sandra, Anna Karin och Emilie som tränade och laget som spelar på Söndag kl 18 mot Mellby i Mellby är :

Camilla, Frida, Hanna; Virre; Kristin, Maria, Sandra, Teres, Lisa, Simone, Tobbe, LInda, Sara, Denise, Anna Karin, Emilie.
Vi har nu 5 matcher   4 hemma ( 2-1-1   7 p  av 12 p   3-4)
                                      1 borta     (  0-0-0   0 p av 3 p       0-4)

Målgörare  Denise 2
                    Tobbe   1

Pass        Linda   1
                 Lisa     1
               Kristin    1

I morgon så spelar jag min första fotbollsmatch för i år med kållandsö p 35 ,,

Nu kommer jag jobba 3 nätter innan jag har semester t om 4 juli,,
Vädret är ju underbart !

ha det gott
Göran

Kommentarer
Postat av: Nyfiken

Läste i GT att det var många sjuksköterskor som var missnöjda med beslutet. Vad beror det på?

2008-05-29 @ 22:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback